شناسهٔ خبر: 116112 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اعلام کرد؛

انجام فعالیت های گسترده راهداری استان برای اعزام زائران پیاده روی اربعین حسینی

انجام فعاليت هاي گسترده راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان براي اعزام زائران پياده روي اربعين حسيني مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به فراهم بودن شرایط برای سفرهای زائرین اربعین حسینی (ع) گفت: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان به عنوان دبیر کمیته حمل ونقل و سوخت ستاد اربعین استان اقدامات متعددی را در خصوص خدمات دهی مناسب به زائران اربعین حضرت ابا عبدا... الحسین علیه السلام در دست اقدام دارد .

به گزارش پایگاه خبری و زارت راه و شهرسازی از کرمان، احسان عراقی زاده افزود : جلسات کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان کرمان به صورت منظم در حال برگزاری است و تاکنون نیز هماهنگی های مناسبی بین دستگاه های مرتبط عضو این کمیته برقرار شده و با پیگیری مصوبات این کمیته قطعاً امسال شاهد افزایش سطح خدمات به زائرین محترم خواهیم بود.

عراقی زاده اظهار داشت : هماهنگی و مقدمات لازم برای جابجایی زائرین و مشتاقان سفر معنوی اربعین با همکاری دستگاههای مسئول، بویژه بخش حمل و نقل استان انجام شده وامیدواریم همانند سالهای گذشته، زائرین اربعین حسینی با ایمنی قابل توجه ناوگان مسافربری عمومی جاده ای سفرهای خود را به کربلای معلی به پایان برسانند.

وی افزود: نظارت برعملکرد شرکت های مسافربری اتوبوسی،کنترل فنی و ایمنی ناوگان حمل ونقل عمومی مسافربری جاده ای استان، ایجاد موکب های خدمات دهی به ناوگان داخلی و اتوبوس های حامل زائران پاکستانی و افغانستانی، راه اندازی تیم های گشت راهداری شبانه روزی، آمادگی حدود 50 مجتمع خدماتی رفاهی بین- راهی و راهدار خانه ها تا پایان ایام اربعین آماده خدمت رسانی به زائران هستند.

عراقی زاده با اشاره به لزوم آمادگی دستگاه های مسئول در بازه زمانی سفر اربعین گفت: در اعلام ستاد سفر اربعین کشور، طرح سراسری جابجایی زوار اربعین حسینی از ۱۰ شهریور تا ۵ مهر به مدت حدود یکماه اجرا می شود و زوارالحسین (ع) از شهرهای محل سکونت خود به مرز های تعیین شده و بالعکس جابجا می شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان بابیان این که راهداری برای برقراری تردد ایمن در جاده های استان کرمان آمادگی کامل را دارد، خاطرنشان کرد : تا پایان طرح اربعین سالجاری ایمن سازی تمامی محورهای مواصلاتی استان در دستور کار راهداری قرار دارد و از زمان شروع طرح علاوه بر آماده بودن راهدارخانه های موجود در مسیر ، تمامی گشت های راهداری نیز فعال می شوند.

وی با بیان این مطلب که از تمامی ظرفیت ناوگان بخش حمل و نقل مسافر استان برای ارائه خدمات هرچه مطلوب تر به زائران اربعین حسینی(ع) بهره گیری می شود، افزود: سازه اطلاع رسانی ، میز خدمت جهت رسیدگی به شکایات زوار و پاسخگویی به مردم و رسانه ها این اداره کل در محل سالن پایانه مسافربری آدینه شهر کرمان مهیا شده است.

عراقی زاده یادآور شد: همچنین تولید تصاویر،کلیپ ها، سامانه های اطلاع رسانی و معرفی اپلیکیشن 141، تولید دهها اینفوگرافی و موشن گرافی مرتبط نیز توسط اداره روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از جمله فعالیت های اطلاع رسانی به زائران کرمانی هستند.