شناسهٔ خبر: 116121 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:‌

آمادگی ۱۷۴ دستگاه ناوگان باری خراسان جنوبی برای خدمت به زائران اربعین

ناوکان بازی خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از اعلام آمادگی ۱۷۴ دستگاه ناوگان باری استان به صورت داوطلبانه در راستای برنامه ریزی ای ستاد اربعین استان برای انتقال موکب ها و تجهیزات مورد نیاز جهت خدمت رسانی به زائران محترم به کشورعراق خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، گفت: با هماهنگی انجام شده با ستاد اربعین استان  ۱۷۴ دستگاه انواع ناوگان باری و ۳۰۵ راننده باری استان به صورت داوطلبانه ، آمادگی انتقال موکب ها و تجهیزات خدمات رسانی به زائران اربعین را دارند.

وی افزود: در همین راستا شرکت های حمل و نقل کالای استان جهت مشارکت در اجرای این طرح بدون اخذ کمیسیون شرکت به صورت رایگان برای ناوگان اعزامی به مقصدکشور عراق بارنامه صادر می‌کند.

جلال زاده تصریح کرد: این اقدام بخش حمل و نقل استان در جهت برگزاری هر چه بهتر و مطلوب‌تر و خدمات رسانی مناسب به زائران کاروانهای پیاده‌روی مراسم اربعین حسینی(ع) انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: به منظور بررسی وضعیت ایمنی ناوگان مسافری استان بازدیدهای مشترک با هماهنگی پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از ناوگان اعزامی به عتبات عالیات انجام می‌شود.

جلال زاده تصریح کرد: در این راستا ضمن توصیه های لازم به رانندگان جهت رعایت موارد مرتبط با ایمنی، بهداشتی قبل از سفر، بررسی عملکرد ناوگان در طول مسیر رصد خواهد شد تا زائران عتبات عالیات با خاطری آسوده مسافرت کنند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه معنوی این حرکت عظیم جهانی و لزوم ارائه خدمات شایسته به زائران، یادآور شد: برنامه‌ریزی و هماهنگی برای حمل و نقل زائران و لوازم مورد نیاز در کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان انجام و اطلاع‌رسانی های لازم انجام شده است.

جلال زاده خاطر نشان کرد: در راستای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین تاکنون ۶ جلسه در قالب کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان برگزار شده است.