شناسهٔ خبر: 116125 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر خبر داد؛

ارزیابی عملکرد بنادر بازرگانی در حوزه HSE بر اساس شاخص‌های استاندارد/ بنادر بوشهر، خرمشهر و آبادان در رتبه‌های برتر

عبدالله‌ جعفری، مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی، از ارزیابی عملکرد بنادر بازرگانی در حوزه HSE «بر اساس شاخص‌های استاندارد» و «رتبه‌بندی بنادر کشور در امور ایمنی، بهداشت و محیط زیست» در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالله‌ جعفری، مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه وضعیت عملکرد HSE بنادر در سال ۱۴۰۰ با تدوین شاخص‌هایی، مورد ارزیابی قرار گرفت، گفت: تحقق اهداف کلان سازمان بنادر از جمله ارتقای سطح ایمنی بندری و دستیابی به بنادر ایمن و سبز، در گرو به‌کارگیری ابزارهای مؤثر، نظیر شاخص‌های پایش و بهره گیری از نتایج آنها در اخذ سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های آتی سازمان است.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر، با اشاره تدوین شاخص‌های مربوطه در سطوح مدیریتی و عملکردی به منظور ارزیابی وضعیت ایمنی، بهداشت و محیط زیست بنادر، افزود: بنادر تجاری کشور در شمال و جنوب ایران، از طریق ارزیابی و ارزشیابی سالیانه شاخص‌های مذکور، مورد پایش و ارزیابی داخلی قرار می‌گیرند تا با دستیابی به تصویری روشن از وضعیت موجود، نسبت به برنامه ریزی‌های آتی اقدام شود.

وی افزود: در این راستا، وضعیت شاخص‌های HSE کلیه بنادر با حضور میدانی تیم‌های ارزیاب متشکل از متخصصین منتخب ستاد و بنادر و از طریق بررسی مستندات موجود، مورد ارزشیابی قرار گرفته است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، به گفته جعفری، نتایج ارزیابی‌ها در سال ۱۴۰۰ نشان‌دهنده آن است که بنادر بوشهر، خرمشهر و آبادان به ترتیب در رتبه‌های برتر قرار گرفتند.