شناسهٔ خبر: 116130 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خبر داد؛

یک گام تا اتصال به شبکه گازرسانی سراسری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)

گازرسانی به مجتمع بندری امام خمینی بنا بر اعلام معاون مهندسی و عمران اداره‌کل بنادر و دریانوردی خوزستان، با تأمین لوله‌های ۶ کیلومتر پایانی پروژه گازرسانی به مجتمع بندری امام خمینی (ره) پیشرفت کلی این پروژه به ۸۳ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صدراله بهرامی معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اعلام کرد: با هدف ارتقاء سطح خدمات‌رسانی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) و ضرورت برخورداری شرکت‌های فعال در این مجتمع بندری از سوخت ارزان و پاک، بندر امام خمینی (ره) به عنوان اولین بندر برخوردار از گاز طبیعی در سطح کشور به شبکه گاز سراسری کشور متصل می‌شود.

بهرامی در ادامه افزود: این پروژه شامل یک ایستگاه اندازه‌گیری و دو ایستگاه تقلیل فشار گاز به ظرفیت مجموع ۵۰ هزار متر مکعب در ساعت است که به منظور تأمین گاز مصرفی اراضی شمالی موسوم به ۶۰۰ هکتاری و اراضی پشتیبانی (محدوده عملیاتی فعلی) به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار امیدواری کرد: این پروژه با اعتباری معادل ۹۶۰ میلیارد ریال اواخر سال ۹۹ آغاز شد و همزمان با ایام دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به چالش‌های اجرایی پروژه یادآور شد: با اتخاذ تدابیر فنی و اجرایی متناسب و انجام پیگیری‌های لازم با دیگر دستگاه‌های اجرایی، عمده مشکلات بر سر راه پیشرفت پروژه مرتفع شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، با تکمیل و راه‌اندازی پروژه یادشده، منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) به عنوان منطقه ویژه بندری پیشرو در تأمین گاز خواهد بود که می‌تواند نقش مؤثری در کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی، ایجاد مزیت رقابتی در جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، افزایش ترافیک شناور و ایجاد چسبندگی کالا ایفا کند.