شناسهٔ خبر: 116148 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبرداد:

افزایش ۵۰۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار

پایانه مرزی بیله سوار مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در ۵ ماهه گذشته از افزایش ۵۰۰ در صدی مسافر در پایانه مرزی بیله سوار خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در ۵ ماهه گذشته بیش از ۳۴ هزار نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار تردد کرده اند گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ نفر ایرانی و ۳۱ هزار و ۷۰۰ نفر نیز مسافر خارجی است.

دبیرکمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل افزایش ۴۵۶ درصدی مسافران ورودی خارجی را از مرز یادآور شدو اظهار کرد:در مدت یاد شده ۴ هزار و ۸۰۰ نفر مسافر خارجی وارد مرز شده اند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل در مدت یاد شده مسافران خروجی خارجی را ۱۷ هزار نفر برشمردوخاطرنشان کرد:در تردد مسافران خروجی خارجی نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۳ هزار نفر بود ۴۵۶ درصد افزایش را شاهد هستیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل تعداد مسافران ورودی ایرانی را ۲ هزار و ۴۱۸ نفر و خروجی ایرانی را ۳۰ نفر اعلام کرد و تصریح کرد:در ۵ ماهه گذشته ۵۶ هزار ۷۰۰ دستگاه ناوگان از پایانه مرزی بیله سوار تردد کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به اینکه از این میزان تردد ۳۲ هزار ناوگان از طریق مرز وارد و ۲۴ هزار و۳۷۵ دستگاه نیز خارج شده است ادامه داد:در تردد ناوگان از پایانه مرزی بیله سوار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۷ هزار و۶۰۰ دستگاه بود ۵۰ درصد افزایش را در ۵ ماهه امسال شاهد بودیم.

وثوقی افزایش ۳۸۳ درصدی تردد ناوگان اتوبوس را از پایانه مرزی بیله سوار یادآور شد و اظهار کرد:در ۵ ماهه گذشته ۷۴۸ دستگاه اتوبوس از پایانه مرزی بیله سوار تردد کرده اند که از این تعداد۳۷۴ دستگاه اتوبوس وارد و ۳۷۴ دستگاه نیز از مرز خارج شده اند.

وی گفت :از ۳۷۴ دستگاه اتوبوس ورودی ۱۷۳ دستگاه ایرانی و۲۰۱ دستگاه اتوبوس آذری وارد مرز بیله سوار شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل درمدت یاد شده از تردد ۵۶ هزار دستگاه کامیون و ۲۳ دستگاه سواری از پایانه مرزی بیله سوار خبرداد و افزود:در تردد ناوگان کامیون نیز ۴۳ درصد افزایش داریم.