شناسهٔ خبر: 11615 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

جزئیات محدوده طرح که مورد تصویب قرار گرفت؛

طرح ساماندهی پردیس مرکزی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران تصویب شد

بیست و یکمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری طرح ساماندهی پردیس مرکزی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، معاون شهردار تهران، مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در جلسه‌ای که صبح امروز ۱۶ شهریورماه برگزار شد طرح ساماندهی پردیس مرکزی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران را به تصویب رساندند. 

متن کامل مصوبه‌ای که به امضای اعضای شرکت کننده رسید بدین شرح است:

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۴/۰۶/۱۶ خود، با توجه به مصوبه مورخ ۸۲/۰۷/۲۸ پیرامون طرح ساماندهی پردیس دانشگاه تهران و علوم‌پزشکی تهران و پیرو مکاتبه معاون اول رئیس جمهور و با حضور روسای دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران و مدیران شهرداری تهران به شرح زیر اتخاذ تصمیم نمود:

محدوده طرح مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد کلیات و اجزای طرح ساماندهی پردیس دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران (در محدوده طرح طبق مصوبه ۸۲/۰۷/۲۸) با تاکید بر رویکرد صیانت از بناهای واجد ارزش موجود و حفظ یکپارچگی در طراحی فضاهای لازم و رعایت بندهای مذکور در مصوبه فوق‌الذکر و همچنین نقش و کارکردهای فرهنگی در ارزش‌های انقلاب اسلامی به جهت شاخص بودن دانشگاه تهران در کمیته تخصصی معماری و طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش بررسی شود.

همچنین پیشنهاد شد ضمن تعیین حریم دانشگاه، ثبت جهانی دانشگاه تهران به عنوان یکی از شاخصه‌های معماری مدرن ایران، توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهرداری تهران پیگیری و مصوب شود.

به منظور تامین حمل و نقل عمومی محدوده مورد بحث، شهرداری تهران موظف است طرح‌های لازم را تهیه و به تصویب شورای‌عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور برساند.

محورهای این طرح از جنوب به انقلاب، از شمال به بلوار کشاورز، از غرب به کارگر و از شرق به حجاب و در مساحت ۲۳ هکتار خواهد بود.

طرح فوق با رویکرد دانشگاه کارآفرین، دانشگاه دیجیتال، دانشگاه پایدار و تقویت فضای سبز تهیه شده و ۱۷ باغ بزرگ و بیش از ۷۰۰ پروژه مرمتی-ساختاری از جمله پیشنهادات این طرح است.

ضمنا افزایش ظرفیت دانشجو مدنظر نبوده بلکه به اصلاح شاخص‌های کیفی آموزشی پرداخته خواهد شد. /

برچسب‌ها:

نظر شما