شناسهٔ خبر: 116153 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛

هشت طرح‌ دریایی و بندری در هرمزگان به بهره‌برداری رسید

بهره برداری از طرح‌های دریایی و بندری در هرمزگان ۸ طرح بندری و دریایی با اعتباری بالغ بر ۳۴۵۹ میلیون ریال با حضور استاندار هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح جزییات بهره‌برداری از طرح‌های بندری و دریایی شامل بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح به اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی به عنوان یکی از طرح‌های شاخص، گفت: کل مسیر تقاطع غیرهمسطح به طول یک کیلومتر و عرض ۱۶ متر شامل دو خط ورودی و دو خط خروجی است.

حسین عباس‌نژاد افزود: در مسیر آن نیز ۳ دهنه پل ۳۵ متری در مجموع به طول ۱۰۵ متر برای عبور از روی جاده دسترسی، ریل راه آهن و جاده اراضی پشتیبانی اجرا شده است.

وی هدف از احداث این تقاطع را تقسیم و روان شدن ترافیک ورودی بندر، ارتباط مستقیم ورودی شرقی بندر به اراضی پشتیبانی و تامین دسترسی اراضی پشتیبانی به بندر خلیج فارس و درب خروجی عنوان کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه طرح یاد شده با ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار و در مدت زمان ۵۴ ماه ساخته شده است، افزود: با بهره‌برداری از این طرح برای ۵۰ نفر زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.   

به گفته عباس‌نژاد، طرح زمینی کردن خط ۶۳ کیلو ولت در اراضی و تعمیرات اساسی انبار ۲۰ ترانزیت و بهره‌برداری از یک فروند شناور طناب‌گیر همیار ۴، اتمام تعمیرات اساسی و ساماندهی محوطه‌ها و جمع‌آوری آبهای سطحی و ساختمان‌های آتش نشانی بندر شهید رجایی، بهره‌برداری از پنج دستگاه مدالتور S.T.V دانش بنیان و پنج دستگاه مادربورد رادار ترما S.T.V دانش بنیان با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی هفت طرح دیگری بود که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.  

یادآوری می‌شود، در چهارمین روز از هفته دولت نیز  با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، طرح‌های بنادر غرب استان شامل پروژه احداث اسکله (پست ۲) آسفالت و روشنایی موج‌شکن شرقی با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار، پروژه احداث شبکه هدایت سیلاب با ۱۶۵ میلیارد ریال اعتبار و احداث باشگاه فرهنگی ورزشی بندر لنگه افتتاح شد.  

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، همچنین در هفته دولت امسال ساختمان مرجع دریایی بندرجاسک با حضور فرماندار این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.