شناسهٔ خبر: 116184 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان صورت گرفت؛

تشریح اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی برای تسهیل سفر زائران اربعین حسینی

دیدار با امام جمعه سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، اقدامات این اداره کل را برای تسهیل سفر زائران اربعین حسینی تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، نماینده ولی فقیه در  استان و امام جمعه بجنورد ضمن تقدیر از اقدامات این اداره کل در راستای تسهیل سفر زائران حسینی و ٢٨ صفر گفت: ستاد اربعین در استان تشکیل و تکالیف مجموعه ها در آن تعریف شده است و اقداماتی که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام داده فراتر از این تکالیف است.

حجت الاسلام نوری افزود: سندی هم شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کرده و تکالیف تمام مجموعه ها در این ایام را مشخص کرده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم تشکیل کمیته حمل و نقل سوخت،  رصد اعزام کاروان های اربعین و شناسایی ١٣ دستگاه ناوگان مسافری خارج از این اداره کل را از جمله اقداماتی برشمرد که برای سهولت سفر زائران به کربلای معلی انجام شده است.

محمد مشتری اظهارکرد: استقرار میز خدمت و رسیدگی به شکایات زائران اربعین حسینی در تمام پایانه های مسافری، اعلام نرخ مصوب، بازدید از شرکت های مسافری، اعلام سامانه ۱۴۱ برای ثبت شکایات و بازدید از شرکت های مسافری از دیگر اقدامات است.

به گفته وی ۲۷ دستگاه ناوگان باری به طور رایگان برای حمل موکبان به مرز مهران اعزام شد همچنین تاکنون ۵۲ دستگاه با هزار و ۴۹۰ زائر اربعین حسینی جابجا شده است.

وی ادامه داد: برای زائران پیاده ٢٨ صفر نیز نصب بنر هشدار، تیغ زنی حاشیه معابر در دو طرف جاده، توزیع کاور ، تعیین مسیرهای حرکت زائران پیاده و استقرار دفاتر پاسخگویی به شکایات در پایانه های مسافری در حال اجراست.