شناسهٔ خبر: 116217 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی:

محلات هدف در شهرهای شهرستان بوئین زهرا باید شناسایی شوند

بوئین زهرا مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان بوئین زهرا گفت: محلات هدف بازآفرینی در شهرهای شهرستان‌های بوئین زهرا باید شناسایی شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان قزوین)، سید علی هاشمی در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان بوئین زهرا که با حضور فرماندار شهرستان، شهرداران و معاونین اداره کل تشکیل شده بود، گفت: برای انجام هر گونه اقدامی در محلات هدف با آفرینی در ابتدا باید محلات هدف مشخص و معرفی شوند.

 وی افزود: در این راستا شهرداری‌ها باید طی قردادی با مشاورین این حوزه و با توجه با شاخص‌های ابلاغی محلات هدف بازآفرینی شهری، این محلات را در شهرهای خود شناسایی کرده و به کمیسیون ماده ۵ جهت تصویب ارائه نمایند.

هاشمی اضافه کرد: پس از آن این محلات در ستاد بازآفرینی استان و مراتب بعدی مصوب شده و مشمول تسهیلات و اعتبارات مرتبط خواهند شد.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان بیان داشت: در محلات هدف سطح و سطوح سرانه‌های کاربری عمومی بررسی شده و اعتباراتی جهت حمایت از دستگاه‌های متولی جهت رفع کمبودها در دستور کار ستاد بازآفرینی شهرستان قرار می‌گیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی ادامه داد: از دیگر مواردی که در حوزه محلات هدف بازآفرینی انجام می‌شود تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌ها جهت بهسازی و آسفالت این محلات است که در راستای نهضت بهسازی و آسفالت معابر بافت‌های فرسوده شهری انجام می‌شود.