شناسهٔ خبر: 116219 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مطرح کرد؛

نیاز استان کرمان، دوبرابر شدن پروازهای فعلی است

سیدی-مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه استان کرمان با دو میلیون مسافر به دو برابر پروازهای فعلی نیاز دارد؛ گفت: باید کرمان را به حق فرودگاهی برسانیم و در این راستا پنج پروژه فرودگاهی در این استان برای توسعه تعریف شده است.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ حمیدرضا سیدی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان که با حضور حجت الاسلام علی دادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، پورابراهیمی نماینده و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، سالاری دادستان، بیک زاده معاون استاندار کرمان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد؛ اظهار کرد: برای رونق و توسعه پنج فرودگاه این استان و همچنین سایر فرودگاه های کشور هر اقدامی که لازم باشد انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد هزینه ساخت پنج فرودگاه کرمان از محل بخش خصوصی و ظرفیت های مناطق تامین شده است، گفت: این در حالی است که استان هایی وجود دارند که تامین همه اعتبارات آن از منابع ملی بوده است.

معاون وزیر با اشاره به اینکه پنج پروژه فرودگاهی به عنوان نیاز ضروری در کرمان تعریف شده است، گفت: بخشی از فرودگاه‌های این استان بیش از ۳۰ سال عمر دارند که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به سایر فرودگاه‌های کشور، یادآور شد: مهرآباد فرسوده‌ترین فرودگاه کشور است که برای آن ۱۰۰ هزار متر مربع فضای ترمینالی برنامه ریزی شده تا کاری آبرومند برای کشور انجام شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه بازسازی فرودگاه مهرآباد به شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در فرودگاه های کرمان گفت: نیاز استان دو میلیون مسافر در سال است و باید تعداد پروازهای آن به دو برابر وضعیت فعلی برسد.

سیدی ضمن اشاره به نیازهای امروز صنعت هوانوردی گفت: ایران امروز به ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز دارد که در ۵۳ فرودگاه با مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ۱۰ فرودگاه آزاد و مناطق نفتی مورد استفاده قرار گیرد و تامین این تعداد هواپیما موجب می شود که پاسخگوی پروازهای اربعین، حج و سایر نیازهای کشور باشیم.

وی با اشاره به وجود ۱۷۰ هواپیما در خطوط پروازی کشور اظهار داشت: حدود چهار برابر وضع موجود به هواپیما نیاز داریم تا پاسخگوی ۶۳ فرودگاه کشور باشیم.

جبران کاستی های فرودگاه کرمان بدون تعامل همکاران میسر نبود

علی قاسم زاده مدیرکل سابق فرودگاه‌های کرمان ضمن قدردانی از همدلی و تلاش همکاران خود در این استان گفت: اگر تلاش شبانه روزی همکاران فرودگاهی و تعامل شرکت فرودگاه‌ها و مسئولین استانی نبود بدون شک هیچ موفقیتی حاصل نمی شد.

قاسم زاده در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان اظهار کرد: خوشبختانه در طول شش سال مسئولیت بنده اتفاقات مثبتی در فرودگاه کرمان رخ داده که این مجموعه را به محیط مطلوب تری برای خدمت رسانی به مردم تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: ایجاد ترمینال جدید، محوطه سازی، روشنایی باند و بهسازی باند فرودگاه‌های جیرفت و رفسنجان از جمله اقداماتی بود که در راستای بهبود کیفیت و توسعه فرودگاه های کرمان انجام شده است.

عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها ضمن ابراز خرسندی از خدمات رسانی خود در دوران مدیریت در اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: انجام مطالعات طرح جامع فرودگاه‌های کرمان که بازنگری و تصویب شد؛ به عنوان نقشه راهی برای توسعه استان در این بخش قرار گرفت.

قاسم زاده با اشاره به طرح های آتی که در فرودگاه‌های کرمان اجرایی خواهد شد؛ عنوان کرد: باحمایت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، بزودی شاهد ایجاد مسیرهای جدید و افزایش پروازها خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بهسازی عوامل پروازی و باند فرودگاه سیرجان و نیز باند فرودگاه بم از جمله پروژه هایی است که در آینده محقق خواهد شد.

مدیرکل سابق فرودگاه‌های استان کرمان درخصوص دوران جدید مدیریتی این اداره کل گفت: آقای جزینی زاده نه تنها دوران موفقی را در سیستان و بلوچستان پشت سر گذاشته بلکه سابقه حضور در کرمان را نیز در کارنامه دارد و با حضور ایشان می توان آینده مطلوبی را برای فرودگاه های استان کرمان متصور بود.

ادامه دهنده مکتب حاج قاسم در کرمان خواهم بود

علی جزینی زاده مدیرکل جدید فرودگاه‌های استان کرمان ضمن اشاره به ماموریت خطیر خود در دیار شهید سپهبد سلیمانی گفت: با تمام توان ادامه دهنده راه و مکتب حاج قاسم در کرمان خواهم بود.

جزینی زاده ضمن قدردانی از حسن نظر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: با حمایت تمامی ارگان ها، دستگاه‌های استانی و البته شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، به دنبال تکمیل پروژه های نیمه تمام و تعریف پروژه های جدید در مباحث ایمنی و امنیت خواهیم بود.

وی تعامل و همکاری با بخش‌های مختلف را مهم ترین سیاست کاری خود برشمرد و خاطرنشان کرد: در اداره کل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان نیز بصورت شبانه روزی تلاش کردیم تا در حد توان گامی در راستای توسعه استان برداریم.