شناسهٔ خبر: 116239 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد :

قریب به ۴۸ هزار نفر مهندس تهرانی در روزهای پایانی هفته درآزمون ورود به حرفه با هم رقابت می کنند

محبت خواه آزمون های ورود به حرفه مهندسان ، کاردان های فنی ساختمان ، تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی و صلاحیت کارشناسان ماده ۲۷ در تهران همزمان با سایر استانها برگزار می شود .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران ) ,خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی تهران گفت : آزمون ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی شامل : رشته معماری صلاحیت های ( نظارت و اجرا )، عمران صلاحیت های ( نظارت ، اجرا ، محاسبات ، طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و  ارزیابی ، طرح و اجرای بهسازی) ، تاسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا )، تاسیسات برقی ( نظارت ، طراحی و اجرا )، شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیک در پایه ۳ و کاردان های فنی ساختمان در شش رشته معماری ، عمران ، تاسیسات برقی ، تاسیسات مکانیکی ، نقشه برداری و شهرسازی در پایه ۳ و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی در پایه های یک، دو و سه و صلاحیت کارشناسان ماده ۲۷ در هفت رشته مهندسی در روز های چهارشنبه ، پنج شنبه و جمعه مورخ ۱۷،۱۶ و ۱۸ شهریور سال جاری برگزار خواهد شد. 

وی گفت : این آزمون ها در سطح استان تهران با مشارکت ۴۷۶۱۵ داوطلب شامل ۱۲۲۴۷ داوطلب زن و ۳۵۳۶۸ داوطلب مرد در ۱۹ حوزه امتحانی (۱۵ حوزه در شهر تهران و ۴ حوزه در شهرستان های استان ( اسلامشهر، شهریار،دماوند و ورامین) برگزار می شود. 

محبت خواه تصریح کرد : در مقایسه با دوره پیشین که مشارکت ۴۲۱۷۸ نفری را در آزمون فوق شاهد بودیم این دوره با افزایش ۵۴۳۷ نفری داوطلبان همراه بوده است.

وی در قیاس با آمار کشوری افزود : همچنین با توجه به آمار قریب به ۲۷۷ هزار نفری داوطلبان در کل کشور، استان تهران ۳/۱۷ % از کل داوطلبان کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت : در آزمون فوق دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در سطح کشور مدیریت برگزاری آزمون را برعهده داشته و سازمان سنجش و حوزه های برگزاری نیز عوامل اجرایی برگزاری آن خواهند بود که این امر در سطح استان با نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی استان و نمایندگان حراست وزارت متبوع برگزار خواهد شد. 

لازم به ذکر است نتایج آزمون‌ها  در آبان‌ماه ۱۴۰۱ از طریق وب‌سایت دفتر بخش سامانه آزمون‌ها به نشانی www.inbr.ir به اطلاع شرکت‌کنندگان می رسد.