شناسهٔ خبر: 116258 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه استمرار داشته باشد

حمید مردانیان در ادامه سفر خود به شیراز، در حاشیه بازدید از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران گفت: ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت عبارت زیبایی است که باید همواره در جامعه اسلامی ما استمرار داشته باشد و با آن زندگی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( فارس)، حمید مردانیان در ادامه سفر خود به شیراز، در حاشیه بازدید از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: رهبر معظم انقلاب در سال ۸۹، سیاست‌های کلی نظام در حوزه ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران را در ۱۲ بند ابلاغ کردند که این ابلاغیه فصل الخطابی در زمینه پیگیری امور ایثارگان و ارائه خدمات به جامعه ایثارگری کشور است.

وی ادامه داد: این مهم باید عملیاتی شود اما عملیاتی شدن و تحقق آن منوط به این است که همه ما در جای جای کشور نسبت به حوزه مسئولیتی که داریم در جهت تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران گام برداریم.

مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران گفت: پیگیری امور صنفی کارکنان و کارمندان عضو خانواده شهدا و ایثارگران مجموعه‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی از جمله بحث تبدیل وضعیت شغلی آنها و همچنین امور مربوط به مسکن و سایر کمک های حمایتی از جمله اقداماتی است که با جدیت در حال انجام است.

مردانیان گفت: در تشکیلاتی که ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کارمند و سالانه ۷۰ هزار خروجی و ۷۰ هزار ورودی دارد و قانون هم گفته که ۲۵ درصد سهمیه جذب نیرو به فرزندان جانباران و پنج درصد به فرزندان رزمندگان اختصاص دارد نباید فرزند شهید و ایثارگر بیکار داشته باشیم.

وی افزود: در فضای بیرون هم گفته می‌شود که بهترین شغل ها متعلق به خانواده شهدا و ایثارگران است و این ظلمی است که به این خانواده‌ها می شود که امیدواریم با همکاری گسترده بتوانیم بخشی از درد و آلام این عزیزان را کمرنگ کنیم.

سیاست دولت مردمی سیزدهم در توجه به خانواده ایثارگران ستودنی است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس هم با اشاره به خدمات ارائه شده به کارکنان ایثارگر این مجموعه گفت: سیاست دولت مردمی سیزدهم در خصوص توجه به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و تبدیل وضعیت فرزندان شاغل آنها ستودنی است.

علیرضا راستار، ضمن قدردانی از حضور مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران در این اداره کل افزود: در مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان جمعا ۱۹۴ نفر از کارکنان از خانواده ایثارگران هستند که به حضور آنها در مجموعه افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: در بحث تبدیل وضعیت نیروهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سیاست هایی از سوی این سازمان به استان ها ابلاغ شده که بر اساس آن اقدام می شود.

وی اظهار داشت: در استان فارس حدود ۱۴۰ نفر از کارکنان ما مشمول مصوبه تبدیل وضعیت بودند که تاکنون ۸۳ نفر از آنها تغییر وضعیت پیدا کرده و شرایط استخدامی آنها به رسمی قطعی تبدیل شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: مابقی آنها نیز در انتظار کد مستخدمی هستند که با یک رویکرد مناسب این مساله با جدیت در این اداره کل در حال پیگیری است.