شناسهٔ خبر: 116285 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

وزش باد همراه با کاهش نسبی دما در شمال و شمال غرب

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد همراه با کاهش نسبی دما در شمال و شمال غرب خبرداد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح وضعیت جوی طی ساعات امروز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه و روزهای آتی، گفت: امروز برای شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، مناطقی از گلستان، ارتفاعات البرز، افزایش ابر و بارش باران پیش‌بینی کرده‌ایم. وزش باد همراه با کاهش نسبی دما هم رخ می‌دهد.

وی افزود: همچنین در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، افزایش ابر و رگبار پراکنده باران رخ خواهد داد.

نقشینه ادامه داد: امروز دریای خزر هم مواج و متلاطم می‌شود. فردا پنجشنبه این وضعیت در سواحل شمال، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی تداوم خواهد داشت. همچنین در ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب استان اصفهان، در ساعات بعد از ظهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: جمعه بارش در مناطق سواحلی شمال تداوم پیدا می‌کند و در ساعات بعد از ظهر روی ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد و غرب و جنوب فارس هم رگبار پراکنده را انتظار داریم.

وی گفت: شنبه با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر، بارش در سواحل این دریا تشدید می‌شود و گسترش آن به مناطقی از خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی کشیده خواهد شد.

نقشینه اضافه کرد: دریای خزر روز شنبه هم مواج خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: بعدازظهر یکشنبه از شدت بارش‌ها در مناطق پیش‌گفته کاسته خواهد شد و دوشنبه فقط روی ارتفاعات البرز مرکزی می‌توانیم شاهد بارش باران باشیم.

وی اضافه کرد: در سه روز آینده در استان‌های مرزی واقع در غرب، جنوب غرب و همچنین بوشهر و جنوب و فارس گرد و غبار سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

نقشینه گفت: از روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشورمان تشدید می‌شود که در منطقه زابل می‌تواند موجب خیزش گرد و خاک شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: برای تهران هم طی سه روز آینده آسمان صاف خواهد بود و در بعضی ساعات وزش باد خواهیم داشت. بیشینه دما هم در پایتخت امروز و فردا ۳۴، جمعه ۳۵، شنبه ۳۴ و یکشنبه ۳۲ درجه پیش‌بینی می‌شود و کمینه دما هم امروز به ۲۲ درجه بالای صفر خواهد رسید.