شناسهٔ خبر: 116299 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سایر استان های کشور؛

آیین افتتاح "پویش همراهان سفر ایمن" ویژه اربعین حسینی در لرستان برگزار شد

آیین افتتاح "پویش همراهان سفر ایمن" ویژه اربعین حسینی در لرستان برگزار شد همزمان با سایر استان های کشور، آیین افتتاح پویش سراسری همراهان سفر ایمن ویژه اربعین حسینی با حضور مسئولان محلی در استان لرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، مراسم، پویش سراسری همراهان سفر ایمن ویژه اربعین حسینی با حضور مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری لرستان، سرپرست فرمانداری خرم‌آباد، فرماندار چگنی و نمایندگان اعضای کمیته حمل و نقل ستاد  اربعین حسینی استان در محل ورودی آزادراه خرم‌آباد_ پل زال برگزار شد.

مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در این مراسم با اشاره به اهمیت خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: امسال علاوه بر خدمت‌رسانی در امر تسهیل در تردد و ایمنی زائران اربعین حسینی، اجرای پویش سراسری همراهان سفر ایمن ویژه این ایام در دستور کار قرار گرفت که به طور همزمان از ۱۵ تا ۳۱ شهریور هر روز در ۱۵ ایستگاه در ۱۰ استان مرزی و معین با هدف فرهنگ‌سازی ایمنی و ترغیب رانندگان و زائران به استراحت در طول سفر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه استان لرستان با دو ایستگاه میزبان زائران خواهد بود، افزود: ایستگاه اول در ابتدای آزادراه خرم‌آباد-پل زال و ایستگاه دوم در محور خرم‌آباد-کوهدشت مجتمع خدماتی رفاهی خداکرمی برپا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اظهار داشت: طراحی اِلمان پویش استان با الهام از فرهنگ بومی آیینی سنتی لرستان، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و معنوی نظیر سرود، تواشیح، مداحی با گویش محلی، مسابقه عکاسی، مسابقات فرهنگی، پخش ادعیه و ... از محورهای این پویش خواهد بود.

همچنین در این مراسم که اعضای شورای معاونین و رؤسای ادارات ستادی و شهرستانی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان نیز حضور داشتند، مداحی آیینی و سرود و تواشیح نیز اجرا شد.