شناسهٔ خبر: 11632 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جلسه تصویب طرح توسعه دانشگاه‌های تهران و علوم‌پزشکی تهران:

عزم وزارت راه و شهرسازی برای توسعه دانشگاه تهران جدی است/ هویت تاریخی تهران با توسعه دانشگاه تهران حفظ می‌شود

شورای عالی مسکن وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای‌عالی معماری و شهرسازی و در تصویب طرح توسعه دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران با تاکید بر حفظ هویت تاریخی تهران توسط بهسازی دانشگاه تهران گفت: عزم وزارت راه و شهرسازی برای توسعه دانشگاه تهران جدی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس‌آخوندی در جلسه تصویب طرح توسعه دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در شورای‌عالی شهرسازی و معماری که دیروز دوشنبه ۱۶ شهریور با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه شهرسازی و معماری و برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل و همچنین معاون شهردار تهران و نمایندگان سازمان‌های محیط‌زیست، میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد گفت: با توجه به ایجاد حساسیت در بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به تهران و آینده آن، دولت و مشخصا وزارت راه و شهرسازی راجع به بحث بازنگری در مورد تهران و ساماندهی آن اقدامات عملی همچون طرح توسعه دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران را مورد توجه قرار داده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تهران در حال حاضر نه به عنوان شهری صنعتی و نه کشاورزی که به عنوان شهری خدماتی شناخته می‌شود تاکید کرد: اتفاقاتی که در دو دهه اخیر در تهران رخ داد خانمان برانداز تهران شد. متن و حاشیه‌های کلانشهر تهران به صورت افسارگسیخته رشد کرد و معماری بی‌هویت آن نیز مانند قارچ از زمین رویید و به همین خاطر نیز تنها اقدامی که قلب شهر تهران را حفظ می کند دانشگاه تهران و نگه داری از هویت تاریخی این شهر است.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام حمایت از طرح توسعه دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران گفت: دانشگاه تهران باید به عنوان قلب تپنده کلانشهر تهران نگه‌داری و حفاظت شود زیرا هویت مرکزی این شهر را حفظ می‌کند. همچنین باید مجموعه حریم دانشگاه نیز مورد توجه قرار بگیرد تا ساختمان های نامتناسب که از جهت معماری و ارتفاع در اطراف دانشگاه تهران ساخته شده اند ساماندهی شوند. 

آخوندی در پایان با تاکید بر تامین هزینه‌های توسعه این دانشگاه توسط شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی گفت: دانشگاه تهران هویت شهر تهران است و باید نسبت به آن حساسیت داشته باشیم. /

نظر شما