شناسهٔ خبر: 116346 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

افتتاح ۱۳۶۶ واحد مسکن مهر در شهر جدید مهستان

مراسم افتتاح ۱۳۶۶ واحد مسکن مهر در شهر جدید مهستان مراسم افتتاح ۱۳۶۶ واحد مسکن مهر به همراه یک آموزشگاه ۱۵ کلاسه در شهر جدید مهستان (هشتگرد) با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار البرز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مراسم افتتاح ۱۳۶۶ واحد مسکن مهر به همراه یک آموزشگاه ۱۵ کلاسه در شهر جدید مهستان (هشتگرد) با حضور مجتبی عبداللهی استاندار البرز، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیران و سایر مسئولین شهری برگزار شد.

جعفری در این مراسم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره عقب ماندن در مسکن افزود: امروز دولت در حوزه مسکن در نگاه اول چهار میلیون واحد را مدنظر دارد و در تلاش است تا با کار جهادی، فرمایشات ایشان را در موضوع مسکن را جبران کند.

وی اضافه کرد: مسکن مهر در زمان خود یکی از طرح‌های خوب برای مسکن دار شدن مردم بود اما متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفت.

جعفری با اشاره به اهتمام دولت برای اجرای طرح مسکن مهر تاکید کرد: اما امروز با تلاش‌های صورت گرفته از سوی دولت شاهد این هستیم که بخشی از این طرح پس از ۱۱ سال بلاتکلیفی به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه در موضوع مسکن باید برنامه ریزی‌های بیشتری برای به نتیجه رساندن آنها صورت گیرد، گفت: در طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید مهستان ۱۵۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند که پس از پالایش تعداد متقاضیان واقعی و حائز شرایط این تعداد به ۲۰ هزار نفر رسیده است.

جعفری ادامه داد: به همین منظور امروز ساخت ۱۵ هزار واحد آغاز شده و در گام دوم نیز مقرر شده تا عملیات ساخت ۱۲ هزار واحد دیگر اجرایی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه البرز در اجرای بحث نهضت شهرک سازی پیشرو بوده گفت: با توجه به تعیین تکلیف اراضی در دولت سیزدهم، البرز اولین استانی بود که در بحث نهضت شهرک‌سازی با دریافت مجوز چهار شهرک سکونتگاهی و یک شهرک اقامتگاهی پیشقدم شده است.

وی در ادامه به تعیین تکلیف اراضی فخر ایران در البرز اشاره کرد و گفت: این اراضی یکی از ظرفیت‌های بالقوه بوده که به زودی اقدامات عملیاتی آن اجرایی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در کنار اجرای نهضت ملی، شهرسازی را فراموش نخواهیم کرد، گفت: این در حالی است که بنا داریم در دولت سیزدهم الگوی شهر اسلامی مبتنی بر زیست بوم هر منطقه را به اجرا در آوریم.

عباس قنبری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مهستان در این مراسم بیان کرد: برای ساخت این مدرسه در مدت ۶ سال ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد افزود: این مدرسه ظرفیت پذیرش ۵۰۰ دانش آموز پسر در مقطع اول متوسطه را داراست.

قنبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در فاز چهار شهر جدید مهستان با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال آماده سازی است تاکید کرد: این در حالی است که سه مدرسه نیز از سال‌های قبل آماده شده، اما بدلیل برخی نواقص، خارج از سرویس بود این در حالی است که این مدارس هم اکنون با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال انشعابات و نواقص جزئی آن در حال برطرف شدن است و تا پایان سال آماده سرویس خواهد بود.

وی گفت: همچنین احداث ۲باب مجتمع ورزشی چند منظوره میهن و جوانان در فاز هفت در زمینی به مساحت ۱۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع و صرف هزینه‌ای بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال و با بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی و احداث ۲ باب بوستان در فازهای ۴ و ۷ با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال از دیگر خدمات مجموعه شرکت عمران در سال جاری بوده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید مهستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال ۱۱ پروژه خدماتی به صورت مشارکتی با حجم سرمایه‌گذاری ۶هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و به مساحت ۴۸ هزار و ۱۴۸ متر مربع در شهر جدید به منظور ساخت پروژه‌های تجاری، آموزشی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی در حال احداث است، تاکید کرد: در ارتباط با انشعابات مساکن مهر، شرکت عمران با بکارگیری چهار پیمانکار ذیصلاح به منظور اجرای زیرساخت‌های باقیمانده مسکن‌های مهر توانسته ظرف مدت کمتر از پنج ماه تعداد سه هزار و ۷۰۸ واحد انشعاب آب و سه هزار و ۶۵۸ واحد انشعاب فاضلاب و ۹۰۳ متر شبکه گاز اجرا کند.

قنبری در ادامه در ارتباط با روشنایی معابر نیز افزود: بعد از سال‌ها ۲ هزار متر مربع طول شبکه روشنایی معابر از خیابان امام خمینی (ره) تا خیابان امام حسین (ع) اجرا گردیده است که در هفته آینده روشن خواهد شد.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید، مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید مهستان در پایان تصریح کرد: با توجه به سیاست دولت و تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص بسته شدن پرونده مسکن مهر، ما بر آن هستیم تا با تامین تمام امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی، مابقی واحدهای مسکن مهر در این شهر را تا سال آینده به اتمام رسانیم.