شناسهٔ خبر: 116376 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان صورت پذیرفت؛

اعزام بیش از ۵۳۰۰ زائر اربعین حسینی (ع) خراسان جنوبی

اعزام زائران اربعین.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از اعزام بیش از ۵۳۰۰ نفر زائر اربعین حسینی با استفاده از ۱۳۹ دستگاه ناوگان اتوبوس حمل و نقل عمومی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: این اداره کل  آماده خدمت رسانی مطلوب و نظارت بیشتر جهت رفاه زائران اربعین است.

وی افزود: تا ۱۶ شهریور ماه بیش از ۵۳۰۰ نفر با استفاده از ۱۳۹ دستگاه برای حضور در مراسم اربعین به مرز مهران اعزام شده‌اند و این آمار به صورت افزایشی در حال تغییر است.

جلال زاده ادامه داد: به منظور نظارت بر روند اعزام زائران اربعین حسینی به مرز مهران بازدید و نظارت مستمر از سایت فروش اینترنتی شرکت های مسافربری در پایانه مسافربری بیرجند انجام می گیرد.

وی ادامه داد: در این بازدید ها رعایت نرخ کرایه مصوب، ایمنی و بهداشت ناوگان و تجهیزات ایمنی از اولویت های نظارتی کارشناسان این اداره کل بوده و در مدت اجرای اربعین، بیش از ۵۰درصد ظرفیت حمل ونقل ناوگان اتوبوسی استان جابه‌جایی زائران اربعین حسینی را انجام خواهند داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تصریح کرد: کارشناسان ادارات راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای در پایانه‌های مسافری و مبادی ورودی و خروجی استان بر روند جابه‌جایی زائران حسینی نظارت دارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف ازجمله دریافت وجه اضافی، برخورد نامناسب و امتناع از عرضه خدمات با قاطعیت متخلفان را به کمیسیون ارجاع خواهد داد.

وی از هم استانی ها خواست با توجه به نیاز ویژه به ناوگان حمل ونقل جهت اعزام زائران اربعین از هرگونه سفرهای غیرضروری در این ایام خودداری و سفرهای خود با ناوگان حمل و نقل را به ایام بعد از اربعین موکول کنند.

جلال زاده یادآور شد: به منظور ارایه خدمات به سایر مسافران، شرکت‌های حمل و نقل مجاز هستند حداکثر تا سقف ۱۰درصد از ظرفیت خود را به مقاصد غیر از اربعین اختصاص دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: زائران گرامی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گرانفروشی مراتب را به همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مستقر در پایانه و همچنین سامانه تلفنی ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان، انعکاس دهند.