شناسهٔ خبر: 116391 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل راهداری البرز:

کیفیت‌گرایی جایگزین مدرک‌گرایی می‌شود

آموزش پرسنل راهداری البرز معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل راهداری البرز گفت: برای برگزاری دوره‌های آموزشی پرسنل این اداره‌کل تجربه‌گرایی و توجه به کیفیت مطالب آموزشی، جایگزین مدرک‌گرایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز) مهدی آخوندی اظهارکرد: بحث برگزاری دوره‌های آموزشی یکی از مهم‌ترین محورهایی است که معاونت توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز دنبال می کند که این دوره‌ها باتوجه به ابلاغ سازمان راهداری در طول سال برگزار می‌شوند.

وی افزود: یکی از اقدامات خوبی که در راستای بهبود کیفیت دوره‌های آموزشی توسط این معاونت انجام شده است توجه به تخصص‌گرایی و کسب تجربه است. متاسفانه یکی از خلاهای دوره‌های آموزشی مدرک‌گرایی صرف است که این موضوع همیشه کیفیت کلاس‌ها را تحت شعاع قرار می‌دهد.

این مسئول بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و حذف این نقطه ضعف، دوره‌ها را با حضور اساتید توانمند به سمت تخصص‌گرایی سوق دادیم.

آخوندی گفت: به عنوان مثال درحال حاضر به دنبال تشکیل دوره خیاطی برای بانوان شاغل این اداره‌کل  با بهره‌گیری از اساتید توانمند سازمان فنی و حرفه‌ای هستیم تا شرایطی ایجاد شود تا بانوان تخصصی را فرابگیرند که باتوجه به شرایط امروز جامعه در زندگیشان کاربرد داشته باشد.

 معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل راهداری البرز تصریح کرد: درحوزه آموزش‌های فنی هم از اساتیدی بهره گرفته‌ایم که صرفا در حوزه آکادمیک فعال نبوده‌ و درکارنامه خود سابقه تدریس کارگاهی هم داشته‌اند.

وی گفت: در همین راستا حتی از تجربیات مشاوران پروژه‌ها هم استفاده کردیم و با دعوت از آنها دانش و تجربه را تلفیق کردیم تا چرخه مدرک‌گرایی صرف در حوزه آموزشی قطع شود.

آخوندی در پایان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون هشت دوره آموزشی درمحورهای مختلف برای پرسنل برگزار شده است، گفت: این آموزش‌ها در قالب ۳۴۴ نفر ساعت برگزار شده است.