شناسهٔ خبر: 116427 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس هواشناسی اعلام کرد؛

بارش‌های پراکنده در استان‌های ساخلی خزر/هوای تهران از شنبه خنک‌تر می‌شود

بارش باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش‌های پراکنده در استان‌های ساخلی خزر خبر داد و گفت: با کاهش تدریجی دمای تهران از فردا، هوای پایتخت خنک‌تر خواهد شد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام شرایط جوی کشور برای امروز و روزهای آینده، از رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی برای امروز و فردا در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی خبر داد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: این شرایط روز شنبه در شمال استان‌های خراسان رضوی و آذربایجان شرقی نیز برقرار خواهد بود.

گودرزی ادامه داد: دریای خزر از امروز تا روز دوشنبه مواج است و روزهای یکشنبه و دوشنبه استان‌های ساحلی خزر با بارش‌های پراکنده همراه خواهند شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا چند روز آینده در ساعات بعد از ظهر و شب‌ها برای استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و برخی نقاط مثل هرمزگان و ارتفاعات کرمان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است‌.

وی افزود: از روز شنبه تا دوشنبه هم در شمال شرق، شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش هایی از مرکز کشور وزش بادهای شدید توام با گرد و خاک خواهند داشت.

گودرزی گفت: از فردا شاهد کاهش دما در استان های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور خواهیم بود و طی چند روز آینده برخی نقاط استان‌هایی مثل ایلام، خوزستان و کرمانشاه احتمال وقوع گردوخاک وجود دارد.

وی آسمان امروز تهران را صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد اعلام کرد و گفت: بیشینه دمای امروز تهران ۳۵ درجه بالای صفر بوده و از فردا با کاهش دما، هوای تهران خنک‌تر خواهد شد.