شناسهٔ خبر: 116455 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی خبرداد:

لغو پروانه شش ماهه یک شرکت مسافربری به دلیل فروش بلیط خارج از نرخ مصوب

1535 در شانزدهمین روز از شهریور ماه ۱۴۰۱ یک شرکت مسافربری متخلف،با لغو شش ماه پروانه فعالیت اعمال قانون شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بنا به دریافت گزارش های متعدد مردمی و بازرسان ،مبنی بر عدم رعایت فروش بلیط با نرخ مصوب ِاعزام زائران و مسافران مشهدالرضا(ع)،با برخورد جدی و قاطع بازرسان اداره کل راهداری ، به شکل موقت از فعالیت منع شد.

جعفر شهامت افزود:با اقدام به موقع تیم های نظارتی مستقر در پایانه مسافربری امام رضا(ع) فرد خاطی که جزء کارکنان شرکت مسافربری بود ،شناسایی شد.

شهامت در خصوص وضعیت بلیط های فروخته شده گفت: بازرسان و همکاران اداره کل راهداری استان با شناسایی مسافران زیان دیده،مبالغ پرداخت شده آنان ، عودت داده شد و از این مسافران عذرخواهی و دلجویی شد. 

وی افزود: طی اقدامی با برگزاری کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل در روز جاری،شرکت مربوطه طی تصمیم این کمیسیون به مدت شش ماه لغو پروانه شد.

رییس کمیته حمل و نقل و آمار ستاد اربعین خراسان رضوی گفت: باتوجه به فرآیند قانونی اجرای آرا کمیسیون ماده۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل،رای مذکور به مدت ۲۰ روز در دادگاه های تجدید نظر قابلیت بررسی مجدد را خواهد داشت و پس از کذشت زمان مذکور و قطعی شدن ،رای اجرایی میگردد.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است سایر موارد قانونی مربوط به این تخلف توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی مورد پیگیری قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ضمن تاکید بر استقرار تیم های ویژه بازرسی و نظارت در سطح پایانه مسافری امام رضا (ع) و شهرستان ها بر عدم پذیرش نرخ های غیرواقعی و همکاری بازرسان اداره کل و ارائه گزارش تخلفات به بازرسان مستقر در پایانه و همچنین سامانه ۱۴۱ اداره کل تاکید کرد.