شناسهٔ خبر: 116456 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی خبرداد:

رشد ۳۷ درصدی ورودی مسافران استان نسبت به سال گذشته

1535 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از افزایش ۳۷ درصدی مسافران ورودی و افزایش ۵۰ درصدی خروجی مسافران نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، جعفر شهامت مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای خراسان رضوی  طی گفتگویی اظهار داشت :در دهه اول ماه صفر تاکنون از مبدا مشهد ۸۸۵ سفر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای صورت گرفته که به وسیله آنها ۲۶ هزار و ۲۳۴ مسافر به مقصد رسیده‌اند، که از این تعداد ، مقصد ۳۶۴ دستگاه اتوبوس  استان تهران بوده است ، ۳۳۶ دستگاه استان ایلام ، ۱۵۸ وسیله به قم، ۱۴ وسیله به کرمانشاه و ۱۳ وسیله حمل و نقل از مبدا مشهد به خوزستان رفته است.

وی ادامه داد: در این جابجایی‌ها ۱۱ هزار و ۶۲۰ نفرمسافر به ایلام، ۹ هزار و ۱۲۴ مسافر به تهران، ۴ هزار و ۶۶۵ مسافر به قم، ۴۵۸ مسافر به خوزستان و ۳۶۷ مسافر به کرمانشاه منتقل شده‌اند.

رییس کمیته حمل و نقل و آمار ستاد اربعین خراسان رضوی با بیان اینکه از مبدا استان خراسان رضوی ۱۳۹۲ سفر توسط ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای به استان‌های مقصد صورت گرفته است که به وسیله آنها ۳۷ هزار و ۵۴۰  نفرمسافر جابجا شده‌اند، تصریح کرد: بیشترین میزان سفر از استان به مقصد ایلام بوده است که توسط ۴۹۲ دستگاه اتوبوس ۱۶ هزار و ۵۱۵ مسافر به استان ایلام منتقل شده‌اند.

شهامت ادامه داد: ۶۸۶ سفر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای نیز از مبدا خراسان رضوی به مقصد تهران تعداد ۱۵ هزار و ۷۹ مسافر راجابجا کرده اند .دراین مدت  ۱۸۶دستگاه به قم، ۱۴ دستگاه  به کرمانشاه و ۱۴ دستگاه  به خوزستان رفته‎اند که به ترتیب ۵ هزار و ۷۷ مسافربه قم ، ۳۶۷ مسافر به کرمانشاه و ۵۰۲مسافر به خوزستان منتقل شده‌اند.

وی گفت: دردهه اول ماه صفر تعداد۲۴ هزار و ۶۰۹ دستگاه  اتوبوس، مینی بوس و سواری  با میزان ۳۴۵ هزار و ۸۰۰ مسافر وارد استان خراسان رضوی شده اند، همچنین در همین زمان تعداد  ۲۳ هزار و ۹۵۸ سفر توسط ناوگان  حمل ونقل مسافری ،میزان  ۳۶۲ هزار و ۱۳۲ مسافر از استان را به مقاصد مورد نظر انتقال داده اند.

شهامت در آخر با اشاره به اینکه در دهه اول ماه صفر ۱۷۷هزار و ۸۷۳وسیله حمل و نقل شخصی وارد مشهد شده است، گفت: در همین مدت نیز ۲۰۹ هزار و ۹۲۵ وسیله حمل و نقل شخصی نیز خارج شده است.