شناسهٔ خبر: 116478 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد :

تکمیل و بهره برداری از محور کریق به آرموداق درحوزه استان اردبیل در سالجاری

علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل از تکمیل و بهره برداری محورکریق به آرموداق درحوزه استان اردبیل در سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل )  ، علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرستان های اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین از پروژه احداث راه اصلی کریق به آرموداق در شهرستان نیر با اعلام این مطلب اظهار کرد : فاصله محور کریق به آرموداق ۲۰ کیلومتر می باشد که ۸ کیلومتر این محور در حوزه استحفاظی استان اردبیل واقع شده است.

وی گفت: شروع عملیات اجرایی پروژه از سال ۹۴ آغاز گردید و از ۸ کیلومتر محور مذکور عملیات اجرای آسفالت در دو لایه 4.5 کیلومتر از طول مسیر در سال های ۹۷ و ۹۹ انجام گرفت.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل افزود : 3.5 کیلومتر مابقی مسیر در حال حاضر رو به اتمام و در مرحله اجرای لایه اساس و تکمیل آن می باشد و در روزهای آتی شاهد شروع اجرای آسفالت باقیمانده مسیر و بهره برداری آن خواهیم بود .

یوسف زاده ادامه داد: محور مذکور با مشخصات راه اصلی اجرا گردیده است و با توجه به کوهستانی و منطقه بکر بودن یکی از اهداف و مسیر گردشگری می باشد .

وی دسترسی آسان به مرکز کشور از لحاظ فاصله مسافت و زمان را از مزایایی این محور برشمرد و گفت: از لحاظ اقتصادی نیز می توان به دسترسی آسان و سریع شمالغرب کشور به مرکز استان اردبیل اشاره نمود .

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به دسترسی شهرستان نیر جهت استفاده از آزاد راه میانه این راه باعث کوتاه تر فاصله مسیر به مقدار۱۱۰کیلومتر خواهد شد و از لحاظ صرفه جویی در مصرف سوخت و زمان مهم ترین مزایای استفاده از این مسیر خواهد بود .

وی تاکید کرد: با توجه به اتمام پروژه در روزهای آتی در حوزه استحفاظی استان اردبیل ، انتظار می رود مسئولین استان آذربایجان شرقی نیز تکمیل ادامه مسیر این پروژه را در اولویت برنامه های کاری و اجرایی خود قرار دهند .