شناسهٔ خبر: 116486 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان:

با حضور ۶۵۰۰ نفر آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردانان فنی ساختمان استان اردبیل برگزار شد

محمد زارع حسین زاده معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی اردبیل گفت : با حضور ۶۵۰۰ نفر آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردانان فنی ساختمان ، تعیین صلاحیت کارشناسان ماده ۲۷ و معماران تجربی ساختمان در استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، محمد زارع حسین زاده معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب گفت : همزمان با سراسر کشور طی روزهای ۱۶ الی ۱۸ شهریور ماه سالجاری آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردانان فنی ساختمان ، تعیین صلاحیت کارشناسان ماده ۲۷ و معماران تجربی ساختمان در استان اردبیل با حضور ۶۵۰۰ نفر برگزار شد.

وی افزود: این آزمون در شهرستان های پارس آباد ، مشگین شهر ، خلخال و اردبیل در ۲ حوزه برگزار شد .

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی اردبیل ادامه داد: مهندسان شرکت کننده در این آزمون می توانند با پاسخ دادن به ۵۰ درصد از سوالات مربوطه ، مستقیما وارد حرفه مهندسی و بازار کار شوند و برای آنها پروانه اشتغال به کار حرفه مهندسی صادر خواهد شد.

حسین زاده گفت: این آزمون در روز چهارشنبه با شرکت ۲۵۰۰ نفر و در روزهای پنجشنبه و جمعه ۴۰۰۰ نفر به پایان رسید که از این تعداد ۱۰۰۰ نفر بانوان و مابقی آقایان است.

وی افزود: مهندسین در ۷ رشته مهندسی عمران ، معماری ، تاسیسات برقی ، مکانیک ، نقشه برداری ، شهرسازی و ترافیک در صلاحیت های نظارت ، اجرا و محاسبه و صلاحیت ماده ۲۷ ، طرح و اجرای گود برداری ، پی و سازه نگهبان و ارزیابی طراحی و اجرای بهسازی در این آزمون شرکت کردند.

وی به محل های برگزاری آزمون اشاره کرد و گفت : دانشگاه آزاد واحد اردبیل و دانشگاه سما اردبیل در اردبیل و هنرستان مغان صنعت در شهرستان پارس آباد ، دانشگاه پیام نور در شهرستان مشگین شهر و دانشگاه آزاد واحد خلخال محل های برگزاری این آزمون بودند.