شناسهٔ خبر: 116503 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رسیدگی به ۶۰ پرونده تخلف بخش حمل و نقل جاده‌ای البرز

پرونده تخلف ماده 11 و 12 راهداری البرز رئیس اداره حقوقی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از رسیدگی به ۶۰ پرونده تخلف شرکت‌ها و رانندگان بخش حمل ونقل جاده‌ای، در پنج ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، علی سازگارزاده با اشاره به اینکه در پنج ماهه نخست امسال ۳۸ پرونده تخلفاتی مربوط به رانندگان حمل و نقل بخش‌های کالا و مسافر در کمیسیون ماده ۱۱ بررسی شد، اظهارکرد: پس از بررسی پرونده‌های تخلف، ۳۳ مورد تذکر و پنج مورد محرومیت از رانندگی دریافت کردند که از این تعداد ۲۱ راننده مربوط به بخش مسافر و مابقی راننده بخش حمل و نقل کالا بودند.

وی افزود: دراین بازه زمانی به ۱۷ پرونده تخلفاتی مربوط به شرکت‌های حمل و نقل بخش کالا و مسافر طی سه جلسه کمیسیون ماده ۱۲ نیز رسیدگی شد.

این مسئول در ادامه به تشکیل کمیسیون ماده ۱۴ نیز اشاره کرد و گفت: این کمیسیون در کنار کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ که به تخلفات رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل رسیدگی می‌کنند، به منظور بررسی و رسیدگی به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای تشکیل می‌شود.

سازگارزاده تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون طی دو جلسه به پنچ پرونده کمیسیون ماده ۱۴ رسیدگی شده است که از این تعداد یک مورد تذکر و مابقی به مدت یک الی سه ماه از رانندگی محروم شدند.

رئیس اداره حقوقی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز تصریح کرد: مردم، رانندگان و صاحبان کالا و بار می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره‌کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای البرز اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه با متخلفان برخورد قانونی لازم انجام گیرد.