شناسهٔ خبر: 116507 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران:

پیگیری مطالبات جامعه ایثارگری وزارت راه و شهرسازی تا تحقق آنها ادامه می‌یابد

ببینید | نشست شورای مشاورین ایثارگران ستاد وزارت راه و شهرسازی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران از تلاش برای پیگیری مطالبات جامعه ایثارگری وزارت راه و شهرسازی تا تحقق آنها خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمید مردانیان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران در نشست شورای مشاورین ایثارگران ستاد وزارت راه و شهرسازی، گفت: حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ ایثارگر (اعم از فرزند شهید، رزمنده، ایثارگر و جانباز) در حدود ۱۶ معاونت و دستگاه زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی مشغول فعالیت هستند که البته بیشترین تعداد این عزیزان در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.

وی افزود: پیرو مطالبات جامعه ایثارگری وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌هایی مانند تبدیل وضعیت نیروی انسانی، حقوق و دستمزدها، مسائل فرهنگی و نیز تامین مسکن برای این عزیزان و با توجه به اینکه بخشی از این مطالبات به سازمان برنامه و بودجه مربوط است، جلسه امروز را در دفتر معاون برنامه‌ریزی و توسعه وزارت راه و شهرسازی و با حضور آقای ذوالفقاری مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه در امور ایثارگران تشکیل داده‌ایم تا انشاءالله بررسی‌های دقیق در خصوص موارد مطرح شده از طرف نمایندگان دستگاه‌های تابعه و زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی، انجام و در صورت لزوم، دستورات ضروری در این رابطه صادر شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران از تلاش برای پیگیری مطالبات جامعه ایثارگری وزارت راه و شهرسازی تا تحقق آنها خبر داد و با توجه به روحیه جهادی و ایثارگری شخص وزیر راه و شهرسازی، ابراز امیدواری کرد مشکلات این قشر برطرف شود.

در ادامه و پس از طرح مسائل و دغدغه‌های جامعه ایثارگری وزارت راه و شهرسازی از طرف نمایندگان دستگاه‌های تابعه و زیرمجموعه این وزارتخانه که عمدتا پیرامون به‌کارگیری ایثارگران در پست‌های مدیریتی، تبدیل وضعیت آنها از حالت‌های قرارداری و شرکتی به رسمی، خانه‌دار کردن ایثارگران شاغل در دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی اما فاقد مسکن، استفاده این نیروها از امکانات و تسهیلات رفاهی موجود در این وزارتخانه و تشکیل شرکتی با هدف درآمدزایی برای آنها بود، ذوالفقاری مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه در امور ایثارگران به بیان نکاتی در این باره پرداخت.

ذوالفقاری گفت: در زمینه قوانین مربوط به رسیدگی و بهبود وضعیت ایثارگران، ما یک قانون و سند بالادستی داریم که سند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات رسانی به ایثارگران است که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است. پس از آن قانون جامعه حمایت از ایثارگران به تصویب مجلس رسید و همچنین در قانون برنامه ششم توسعه مسئله خدمت رسانی به ایثارگران عزیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: پس ما در حوزه قانونگذاری در رابطه با ایثارگران عزیز مشکل چندانی نداریم؛ بحث اصلی در زمینه اجراست که هم به جهت نبود اعتبارات کافی و هم به جهت تعارضاتی که با نظام اداری کشور پیدا می‌کند، مشکلاتی وجود دارد که در صدد برطرف کردن آنها هستیم.

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مطلوب صورت گرفته در حوزه وزارت راه و شهرسازی در زمینه امور ایثارگران، ابراز امیدواری کرد با همکاری مسئولان ذیربط در این وزارتخانه نسبت به بهبود وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در این وزارتخانه اقدامات مناسب و لازم صورت گیرد.