شناسهٔ خبر: 116536 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

تردد روزانه در راه‌های استان مرکزی از مرز یک میلیون گذر کرد

روکش -استان مرکزی با ثبت روزانه بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تردد در شبکه راه های استان، حجم تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۶۸ درصدی همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی ، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، از ثبت بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تردد روزانه در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

وی افزود: بر اساس تحلیل داده های ۶۸ دستگاه سامانه هوشمند تردد شمار آنلاین در راه‌های شریانی سطح استان، از یکم تا ۱۹ شهریور ماه، بیش از ۱۶ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۴۸۰ دستگاه انواع وسیله نقلیه از محورهای مواصلاتی استان مرکزی عبور کرده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۶۸ درصدی همراه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی سه میلیون و ۴۴۵ هزار و ۴۹۴ دستگاه انواع وسیله نقلیه به استان وارد و سه میلیون و ۱۲۷ هزار و ۱۸۵ دستگاه از استان خارج شده است که به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۳ و ۵۴ درصدی را در پی داشته است.

به گفته وی از ابتدای سال جاری تا کنون در مجموع ۱۴۰ میلیون و ۰۶۸ هزار و ۱۱۷ تردد در شبکه راههای استان مرکزی ثبت شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد رشد داشته است.

جهانی ادامه داد: با توجه به ایام اربعین حسینی و تعطیلات پایان تابستان بی شک میزان تردد در روزهای آتی بیشتر نیز خواهد شد که توصیه ما به کاربران جاده ای و زوار اباعبدالله الحسین رانندگی ایمن و دور از هرگونه شتابزدگی است تا انشاالله همگی به سلامت از راههای استان مرکزی عبور و به مقصد خود برسند.

اپلیکیشن ۱۴۱ بهترین همراه برای مسافرین است که می توانند هم قبل از اقدام به سفر و هم در حین سفر از آن بهره ببرند تا ضمن اطلاع دقیق از شرایط جوی و ترافیکی از سایر خدمات آن نیز مانند محل مجتمعهای خدمات رفاهی بین راهی، راهدارخانه ها، دیدن تصاویر آنلاین راهها از طریق اتصال به دوربینهای نظارت تصویری موجود در راهها و ... بهره ببرند.