شناسهٔ خبر: 116547 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پنج ماه گذشته امسال اتفاق افتاد؛

ریگلاژ و تسطیح بیش از۲هزار کیلومتر از راه‌های شهرستان اردبیل

تسطیح محورهای روستایی سنجله و گرداسه در شهرستان پیرانشهر رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل گفت:در ۵ ماهه گذشته بیش از ۲ هزارکیلومتر از راههای اصلی،فرعی ،روستایی و شنی شهرستان اردبیل توسط راهداران ریگلاژ و تسطیح شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،بهرام خیاوی در بازدید از محور اردبیل-مغان با بیان اینکه هموارسازی راه روستاییان و تسهیل در رفت و آمد آنها از وظایف مهم راهداری است گفت:در مدت یاد شده راهداران ۲۰ هزار متر مکعب عملیات شن ریزی در راههای شنی و شانه راههای این شهرستان انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه در جهت ارتقای ایمنی راهها ۳۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان اردبیل در ۵ ماهه گذشته روکش آسفالت شده است تصریح کرد: در مدت یاد شده بیش از ۱۵ هزار متر مربع لکه گیری و رفع چاله انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل در ۵ ماهه گذشته اجرای ۱۴ هزار متر مربع قشر رگلاژی را توسط راهداران یادآور شدو اظهار کرد:در مدت یاد شده ۲۰هزار متر مکعب از پیچ ها اصلاح و خاکبرداری شده است.

خیاوی از خط کشی ۲۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان اردبیل در ۵ ماهه گذشته خبرداد و خاطرنشان شد:۷۴۰ کیلومتر از کانال های طرفین راه بازسازی و اصلاح شده است.

وی باهدف آگاهی رانندگان و الزام آنها به رعایت علائم راهور از نصب بیش از هزار عدد تابلوهای الزامی درراههای شهرستان اردبیل خبرداد و بیان کرد:۳۰۰ عدد تابلوهای اطلاعاتی و اخباری نیز اصلاح ،تهیه و نصب شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل تنقیه و لایروبی ۱۱ دستگاه از پل ها، تعمیرات ابنیه فنی وپلها ها به تعداد ۲۰ دستگاه، زهکشی و دریواسیون ۱۵۰ متر مکعب ازپلهای بزرگ،انجام عملیات ریزش برداری به حجم ۵۵۰۰ متر مکعب، پاکسازی سطح جاده از آثار لاشه حیوانات به تعداد ۳۷۲ مورد،

رنگ آمیزی۱۰۰عدداز پایه تابلو و علائم و انسداد ۳۵ عدد از راههای دسترسی غیرمجاز را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۵ ماهه گذشته برشمرد.

 خیاوی با بیان اینکه راهداری شهرستان اردبیل مسئولیت نگهداری از ۹۴.۳ کیلومتر بزرگراه ، ۵۴.۸ کیلومتر راه اصلی و شریانی ، ۷۷.۱ کیلومتر راه فرعی پرترافیک ( اردبیل – آبی بیگلو ، اردبیل - کورائیم ، اردبیل جاده قدیم مشگین شهر)۳۶۹ کیلومتر راه آسفالته روستایی،۵۸ کیلومتر راه شوسه شنی و۸۱ کیلومتر از راه خاکی را برعهده دارد گفت:همچنین در این شهرستان وجود راههای توریستی از جمله سردابه و ارجستان ،آلوارس ، پیست اسکی و جاده دریاچه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.