شناسهٔ خبر: 11655 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نورزاد با تاکید بر حمل و نقل «درب تا درب»:

ایستگاه راه‌آهن سبزوار در داخل شهر ساخته می‌شود/ بازدید از آزادراه حرم تا حرم

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه‌آهن سبزوار گفت:‌ در راستای حفظ حقوق شهروندی و همچنین سهولت دسترسی شهروندان به شبکه ریلی، ایستگاه راه‌آهن سبزوار در داخل شهر طراحی و ساخته‌ می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل، علی نورزاد در سفر به استان خراسان رضوی از پروژه‌های آزادراه حرم تا حرم و راه‌آهن سبزوار بازدید کرد و دستوراتی برای تسریع در عملیات اجرایی این پروژه‌ها صادر کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از اتصال شهر سبزوار به شبکه ریلی گفت: راه‌آهن اتصالی سبزوار به شبکه ریلی کشور از ایستگاه سلطان‌آباد منشعب و به شهر سبزوار متصل می‌شود. این ایستگاه تشکیلاتی بوده و در آینده به منظور اتصال مسیر خلیل‌آباد- کاشمر- سبزوار طراحی‌ می‌شود.

نورزاد با اشاره به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی مبنی بر "در تا در" بودن شبکه ریلی تاکید کرد: در راستای حفظ حقوق شهروندی و همچنین سهولت دسترسی شهروندان به شبکه ریلی، ایستگاه راه‌آهن سبزوار در داخل شهر طراحی‌ می‌شود که راحتی و آسایش مردم در بهره‌برداری از این خط‌آهن را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به طول ۴۵ کیلومتری این خط‌ آهن افزود: عملیات زیرسازی این طرح از سال ۹۰ آغاز شده است که با توجه به محدودیت منابع مالی حدود ۱۵ کیلومتر از زیرسازی این مسیر با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد انجام شده است و ۱۵ کیلومتر دیگر مسیر نیز با پیشرفت فیزیکی ۴۱ درصد در حال احداث است.

نورزاد با اشاره به هزینه‌های ارزیابی و آزادسازی مسیر و همچنین تهیه مصالح به منظور اجرای تقاطع‌های موجود اظهار داشت: برای اجرای این طرح تا کنون ۹۷ میلیارد ریال هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود برای اتمام آن به یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از روند احداث آزادراه حرم تا حرم حدفاصل سبزوار- نیشابور- مشهد که عملیات اجرایی آن خرداد ماه سالجاری آغاز شد بازدید کرد و گفت: این بخش از آزادراه حرم تا حرم حدفاصل سبزوار تا مشهد به طول ۲۲۳ کیلومتر با هدف اتصال شبکه آزادراهی به مشهد مقدس و تکمیل بخش دیگری از کریدور بین‌المللی شرق به غرب آغاز شده است.

وی احداث این آزادراه را گام دیگری در مشارکت دولت و بخش خصوصی دانست و عنوان کرد: این آزادراه با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی بخش خصوصی احداث می‌شود که دوران مشارکت آن۲۴ سال شامل ۴ سال مطالعه و ساخت و ۲۰ سال بهره برداری است.

نورزاد ادامه داد: پیش‌بینی می شود روزانه ۵ هزار و ۶۰۰ تردد در سال ۱۳۹۸، ۹ هزار و ۲۰۰ تردد در سال ۱۴۰۸ و ۱۵ هزار تردد روزانه در سال ۱۴۱۸ از این مسیر صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی کاهش ۳۰ کیلومتری مسیر، ۶۰ دقیقه‌ای زمان سفر، ۵۰۰ میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف بنزین و گازوییل و در مجموع صرفه‌جویی اقتصادی معادل ۱۸ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال را از مزایای احداث این آزادراه برشمرد./

برچسب‌ها:

نظر شما