شناسهٔ خبر: 116550 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

حدود ۲۱ هزار نفر زائر اربعین از استان کرمان به مرزهای عراق اعزام شدند

حدود 21 هزار نفر زائر اربعین از استان كرمان به مرزهاي عراق اعزام شدند معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان از اعزام ۲۱ هزار نفر مسافر به مرزهای عراق خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۲۰هزار مسافر به مرز شلمچه و حدود ۱۰۰۰نفر به مرز های مهران و چذابه از مبادی استان کرمان بوسیله ناوگان حمل ونقل عمومی مسافربری جاده ای اعزام شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، مسلم سمندری در خصوص اعزام زائران اربعین حسینی به مرز های عراق افزود: این اداره کل در اعزام زائران به مرزهای ششگانه کشور عراق از نهایت توان ناوگان حمل ونقل عمومی مسافربری جاده ای استتفاده کردو پیش بینی می شود امسال بیش از ۳۰ هزار نفر زائر از استان کرمان در قالب سفر زیارتی اربعین حسینی به عراق مسافرت کنند.

وی با بیان اینکه قیمت بلیت اتوبوس وی. آی. پی ۲۵ نفره با مبلغ ۸۷۵ هزار تومان، اتوبوس کلاسیک ۳۲ نفره ۷۳۷ هزارتومان و اتوبوس های ۴۴ نفره معمولی ۵۹۷ هزار تومان تعیین شده است، اظهار داشت: این نرخ از شب گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.

سمندری با بیان این مطلب که امسال فروش بلیت برای سفرهای اربعین حسینی به عنوان نخستین تجربه استان کرمان به صورت رفت و برگشت صادر شد و به فروش رسید، تصریح کرد: مردم با مراجعه به پایانه ها و یا سامانه های اینترنتی می توانند بلیت خود را تهیه کنند تا دچار بازار سیاه و مشکلاتی از این قبیل نشوند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان یادآور شد: همچنان تاکید ما به زائرین برای بازگشت استفاده از سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ است، برای اعزام از مبداء استان کرمان مشکلات حوزه حمل و نقل رفع شده است و تاکنون هیچ مشکلی در ارسال ناوگان حمل و نقل به مرزهای کشور عراق نداشته ایم.