شناسهٔ خبر: 116562 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های روستایی و فرعی اداره کل راهداری مازندران اعلام کرد:‌

آغاز عملیات روکش آسفالت محور هزار جریب شهرستان نکا

مازندران رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار داشت: در راستای محرومیت زدایی روستاهای محور هزارجریب شهرستان نکا عملیات آسفالت راههای روستایی این محور به طول ۶کیلومتربا اعتبار۱۲۰میلیارد ریال آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، سعید نصر خاطر نشان ساخت: روکش آسفالت سه محور هزارجریب (بند بن-سوچلما ، بند بن -لایی و گلورد) به طول ۶  کیلومتر و اعتبار   میلیارد۱۲۰ ریال که یکی از دغدغه مردم منطقه بوده ، از محور بند بن - لایی آغاز و در حال اجراست.

رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های روستایی و فرعی در مورد پروژه های مذکور خاطر نشان ساخت: آبادانی روستاها منوط به بهبود وضعیت راه‌های مواصلاتی است و ایمن سازی این مسیرها می‌تواند مسیر کشور برای توسعه پایدار را نیز هموار کند، چراکه خدمات زیربنایی همچون این راه‌ها از مهم‌ترین عوامل توسعه جوامع مختلف محسوب می‌شود.

وی طول راه آسفالته بند بن لایی را یازده کیلومتر ،طول راه آسفالته بند بن سوچلما را ۲۰ کیلومتر و طول راه آسفالته محور گلورد را ۳۰کیلومتر عنوان نمود و افزود این اداره کل در سال جاری نسبت به روکش ۶ کیلومتر اقدام نموده و در صورت تامین اعتبار نسبت به اجرای مابقی مسیر اقدام می نماید.

نصر گفت: اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت وضعیت موجود راهها در جهت توسعه پایدار ، بخشی از فعالیت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای را تشکیل می‌دهد و پیگیری تامین اعتبار جهت حفظ و نگهداری راه‌های روستایی اعم از ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، خط‌کشی راه‌های آسفالته، نصب علائم، شانه سازی و پاک‌سازی حریم راه‌های روستایی و ... است.

 رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های روستایی و فرعی گفت: با اجرای عملیاتی ساخت و بهسازی راه های روستایی درصد برخورداری راههای روستایی استان از نعمت راه آسفالته به۹۵  درصد افزایش می بابد .

گفتنی است از ۱۰۴۰۰ کیلومترطول راه های استان بیش از هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی است.