شناسهٔ خبر: 116569 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای اقدام موثر برای تامین مسکن ملی؛

راه و شهرسازی زنجان عنوان دستگاه برگزیده طرح شهید رجایی را کسب کرد

جشنواره شهید رجایی استان زنجان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در «اقدام موثر برای تامین مسکن ملی» در جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۱ استان به عنوان دستگاه برگزیده معرفی و تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در جشنواره شهید رجایی از سوی استاندار زنجان، در بین دستگاه‌های اجرایی موفق به کسب عنوان برگزیده در بخش اقدامات موثر و برجسته در خصوص تحقق برنامه‌های دولت شد.

در لوح تقدیری که توسط استاندار زنجان و رئیس ستاد جشنواره شهید رجایی استان زنجان به مسعود بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان اهدا شد، آمده است: شناسایی و تجلیل از تلاشگران عرصه خدمت کارآمدترین شیوه نهادینه سازی و ارتقاء عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سطوح مختلف بوده و نشانگر خودآگاهی سازمانی با تاکید بر راهبردها، ساختار و فرآیندهای معطوف به توسعه و اثر بخشی است.

همچنین در این  لوح آمده است ،در سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» بر خود لازم می دانم از تلاش‌های ارزنده جنابعالی و تمام مدیران و کارکنان محترم آن دستگاه در پیشبرد برنامه‌ها و سیاست‌های دولت سیزدهم مبتنی بر سند تحول دولت مردمی و کسب عنوان برگزیده استان در اقدام موثر برای تامین مسکن ملی در جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۱ قدر دانی به عمل می‌آید.

امید است با توکل به خداوند سبحان و سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری در راستای اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش موفق و موید باشید.

شایان ذکر است در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به علت عملکرد خوب راه و شهرسازی استان زنجان، سهم استان از ۵۰ هزار واحد به ۷۰ هزار واحد افزایش یافت.

گفتنی است این تعداد واحد مسکونی طی چهار سال ساخته می‌شود و طبق برنامه‌ای که در طرح ملی مسکن برای استان زنجان ابلاغ شده بود، به لحاظ برش جمعیتی سهم استان ۵۰ هزار واحد بود ولی به علت برنامه ریزی های آمایشی و کلانی که در کشور اتفاق افتاد این سهم به ۷۰ هزار واحد رسید که در بخش شهری ۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب خودمالکی، بافت فرسوده، تعاونی‌ها و حمایتی تقسیم بندی شده است و بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان ساخته خواهد شد.

اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور است و تاکنون توانسته زمین ۱۸ هزار واحد مسکونی را تنها در شهر زنجان تامین و اجرا کند.