شناسهٔ خبر: 116595 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با دستور استاندار انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در هرمزگان

عملیات اجرایی ساخت 5 هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در هرمزگان 2 عملیات اجرایی ساخت ۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی تولید مسکن در حوزه غرب و شرق هرمزگان با دستور استاندار آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، مهدی دوستی استاندار هرمزگان روز یکشنبه ۲۰ شهریورماه، به صورت وبینار فرمان آغاز عملیات اجرایی ساخت ۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی تولید مسکن را صادر کرد.

مهدی دوستی در فرمان آغاز عملیات اجرایی ساخت ۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی تولید مسکن هرمزگان، ضمن ابراز خرسندی از اجرای این طرح گفت: با تحویل قریب ۵ هزار قطعه زمین در مراسم امروز بیش از ۶۰ درصد برنامه چهار ساله تولید مسکن در استان هرمزگان انجام شد، تقریبا به میزان کل ۳۰ هزار واحد در طول یک سال که با تامین این زمین ها تعهد دوساله در سال اول دولت انجام شد.  

استاندار هرمزگان در ادامه بیان داشت: قریب ۱۳ هزار قطعه از این ۳۰ هزار قطعه زمین مربوط به زمین های به شرط ساخت است به این صورت که زمین های عمدتا ویلایی تحویل مردم می شود، هر چند که طرح های دو و چهار طبقه نیز لحاظ شده است.

وی گفت: متراژ زمین های واگذار شده از ۲۲۰ متر مربع تا ۳۰۰ متر مربع متغییر است و کمتر جایی در کشور است که با این مدل پیش رفته و جا دارد از اقدامات مدیران استانی و شهرستانی و فرمانداران تشکر کرد که در این مسیر کمک کردند هرمزگان در این زمینه در کشور رتبه نخست را دارا باشد.

استاندار هرمزگان با اشاره به دستور صریح رییس جمهور مبنی بر تحویل زمین جهت ساخت خانه های ویلایی به مردم، تصریح کرد: از امروز کار دستگاه های اجرایی شروع می شود، همکاری، مانع زدایی، ترغیب و تشویق مردم جهت ساخت زمین های تحویل شده در بازه زمانی مشخص از محورهای اصلی دست اندر کاران باید باشد.

عباس کمالی مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین در این مراسم گفت: تاکنون بیش از ۱۰۲ هزار و ۸۹۹ نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که داده‌های اطلاعاتی این افراد در حال بررسی است تا صلاحیت افراد جهت استفاده از این طرح مشخص شود. البته تاکنون در استان هرمزگان بیش از ۹۰ هزار نفر از این تعداد ثبت‌نام شده به مرحله تعیین تکلیف رسیده‌اند.