شناسهٔ خبر: 116596 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از مرز بین المللی مهران انجام گرفت؛

بررسی آخرین وضعیت تردد زائرین از مرز بین المللی مهران ودر نظر گرفتن تمهیدات لازم برای بازگشت زوار

بازدید معاون حمل و نقل وزارت رز پایانه مرزی مهران (2).JPG با حضور معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و مسئولین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران و مسئولان حوزه حمل ونقل استان ایلام جلسه شورای‌ هماهنگی راه و شهرسازی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( ایلام)، شهریار افندی‌زاده  معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در این جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان گفت: راه و شهرسازی استان ایلام به همراه راهداری و حمل نقل جاده ای برای آماده سازی زیرساخت‌های اربعین استان ایلام تلاش‌های فراوانی متحمل شدند و با این وجود شمار زیاد زائرین که در مدت کم وارد استان ایلام و مرز بین المللی مهران شدند و ظرفیت پذیرش محدود کشور عراق روزهای گذشته مشکلاتی برای این عزیزان به وجود آورد که با مدیریت به موقع برطرف شد.      

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود : برای موج برگشت می بایست تمام توان خود را بکار ببریم تا مشکلی برای تردد زائرین پیش نیاید، استفاده از مسیرهای جایگزین با رعایت نکات ایمنی، استفاده از مسیرهای کوتاه برای انتقال زائرین و تقسیم آنها در شهرهای نزدیک جهت کم شدن تجمع در مرزها، راهنمایی مسافرین و ... از جمله نکات مورد توجه برای موج برگشت زائرین است. 

عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، تکمیل 6 کیلومتر از بزرگراه ایلام- مهران حد فاصل تقاطع روستای چم آب تا تقاطع سه راهی جندالله ، تکمیل مسیر رفت و برگشت تقاطع غیر همسطح صالح آباد، تکمیل پلهای کیلومتر 55 و 56 محور در منطقه کنجانچم، تکمیل لایه دوم آسفالت 20 کیلومتر از محور ایلام- مهران و تکمیل دو کیلومتر از مسیر مهران پایانه برکت به صورت 6 خطه رااز جمله طرح هایی دانست که تکمیل آنها برای اربعین سال جاری در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه با تلاش شبانه روزی این مهم تحقق پیدا کرد.

وی خاطر نشان کرد اعتبارات در نظر گرفته شده جوابگوی حجم عملیات راهسازی در استان ایلام نیست و هم اکنون پیمانکاران مطالبات زیادی دارند که می بایست تمهیداتی برای اعتبارات استان در نظر گرفته شود تا زیرساختهای جاده ای برای سال آینده به طور کامل تکمیل شود. 

بازدید از پایانه مرزی مهران و بازدید از پایانه مسافری برکت و گفت و گو با زائرین و پی گیری مسائل و مشکلات حوزه حمل و نقل از دیگر برنامه های معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در سفر به استان ایلام بود.