شناسهٔ خبر: 116630 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

ورود ۳۸۰ زائر پاکستانی از مرز میرجاوه به ایران طی شبانه‌روز گذشته/ استقرار میز خدمت در پایانه‌های مسافربری جهت تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی

مرز میرجاوه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از ورود ۳۸۰ زائر پاکستانی از مرز میرجاوه به ایران طی شبانه‌روز گذشته خبر داد.

ایوب کرد،‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته، ۳۸۰ نفر زائر پاکستانی به صورت پیاده از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند، گفت: از ابتدای مردادماه لغایت ۲۰ شهریور ماه تعداد ۹ هزارو ۲۳۵ نفر مسافر از طریق پایانه مرزی میرجاوه ورود کرده‌اند که از این تعداد یک هزار و ۲۷۶ مسافر با ۲۹ دستگاه اتوبوس پاکستانی و هفت هزار و ۹۵۹ نفر نیز به صورت پیاده وارد شدند که این زوار توسط ۱۸۱ دستگاه ناوگان حمل و نقل مسافری ایران به مقصد شهرهای زیارتی قم و مشهد اعزام شدند.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه امسال کشور عراق به زائران پاکستانی به صورت زمینی از طریق کشور ایران ویزا نداد، عنوان کرد: متاسفانه حجم مسافر کمتری تا کنون نسبت به سال ۹۸ که بیش از ۱۱۲ هزار نفر بودند وارد شدند که این مسافران هم به مقاصد شهرهای زیارتی ایران جابه‌جا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان وضعیت تردد روزانه از مرز میرجاوه را روان خواند و اظهار کرد: هیچگونه مشکلی در خصوص اسکان زائران و جابه‌جایی آنان با ناوگان مسافری ایران وجود ندارد.

کُرد از آمادگی اداره کل راهداری استان برای موج بازگشت زوار خبر داد و گفت: از چند ماه گذشته جلسات هماهنگی با سایر دستگاه‌های متولی در این خصوص انجام شده و در حال حاضر نیز با هماهنگی‌هایی که روز گذشته با مدیران شرکت‌های مسافری و رویای انجمن ها انجام شد، از ظرفیت ناوگان مسافری استان که بیش از ۹۰۰ دستگاه است برای بازگشت زائران از کشور عراق اتوبوس به صورت یکسر خالی به مرزهای مهران و شلمچه اعزام شدند تا در راستای بازگشت مسافران در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در پایانه مرزی تخلفی مشاهده است، اعلام کرد: با توجه به دستورالعمل‌های صادر شده از سوی سازمان مربوطه، استقرار میز خدمت در پایانه‌های مرزی و پایانه‌های مسافربری جهت تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی و سامانه ۱۴۱ که به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شکایات مسافران است، خوشبختانه مشکل خاصی مشاهده نشده است؛ همچنین با توجه به طرح توسعه سالن مسافری در پایانه مرزی میرجاوه میرجاوه و اضافه‌شدن دو هزار متر مربع به فضای قبلی و افزایش گیت‌های ورود و خروج هیچگونه مشکلی در خصوص تردد از مرز وجود ندارد.

کُرد افزود: همچنین رصد و بازدیدهای میدانی در محل دریافت بلیط و بازدید از ناوگان به منظور بررسی کلیه امکانات در حال انجام است و امیدواریم مسافرانی که با ناوگان حمل و نقل عمومی سفر می‌کنند، سفری ایمن را تجربه کنند و به سلامت به مقصد برسند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با تاکید براینکه زائران ایرانی که به کشور عراق سفر کردند سفر خود را مدیریت کنند، خاطرنشان کرد: زوار عزیز از طریق سامانه ۲۰۰۰۱۴۱ ورود خود را اعلام کنند تا با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته در تامین ناوگان برای بازگشت مسافران هیچ گونه مشکلی را شاهد نباشیم. همچنین برای جابه‌جایی زائران پاکستانی که قصد سفر به شهرهای زیارتی ایران را دارند نیز با انجمن‌های صنفی هماهنگی صورت گرفته و نرخنامه جابه‌جایی بر اساس شهرهای مقصد اعلام شده است که در حال حاضر ناوگان اتوبوسی نسبت به جابجایی مسافران بدون هیچگونه مشکلی اقدام می‌کنند.