شناسهٔ خبر: 116655 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد:

برقراری ۵۷۱ پرواز برای اعزام و بازگشت بیش از ۸۱ هزار زائر حسینی به عتبات/ صدور ۸۶۶مجوز پرواز برای جابجایی زوار

فرود نمادين ايرباس A-۳۵۰ در فرودگاه مهرآباد مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از صدور مجوز برای ۸۶۶ پرواز برای جابجایی زوار عتبات عالیات خبر داد.

غلامرضا رستمیان مشاور اجرایی مدیرعامل و مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در گفتگو با  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ با اعلام اعزام زائران اباعبدالله الحسین(ع) از فرودگاه‌های  کشور به عراق اظهار کرد: تا این لحظه برای پرواز های اربعین که از تاریخ ۱۵ شهریور شروع شده و تا ۳۰ شهریور ادامه خواهد داشت،۸۶۶ پرواز در نظر گرفته شده است. تعداد۴۳۳ پرواز  عملیات رفت و ۴۳۳ پرواز برای برگشت مجوز گرفته اند. 

رستمیان بیان کرد:  مجوز پرواز برای ۱۸شهر بندرعباس، اراک،  اردبیل،  ارومیه،  اصفهان،  تبریز، ساری،  شیراز،  شاهرود،  کرمان، کرمانشاه،  گرگان،  رشت، لار، لامرد، مشهد، مهرآباد و یزد صادر شده است.

 به گفته مسئول عملیات اربعین تا این لحظه تعداد ۱۲۹۴۵ زائر  با ۸۶ پرواز از شهرهای بندرعباس، اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، تبریز، ساری ،شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، رشت ، لامرد، مشهد، مهرآباد و یزد به سرزمین عتبات اعزام و تعداد ۸۳۶۴ زائر به وطن بازگشتند.

به گفته سعید چلندری سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از۱۲ شهریور تا امروز ۴۸۵ پرواز از ترمینال سلام شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی (ره) برقرار شده  و  ۶۰ هزار زائر اعزام و پذیرش شده اند.

 شایان ذکر است در مجموع تاکنون ۵۷۱ پرواز از فرودگاه‌های کشور برای اعزام و پذیرش بیش از ۸۱ هزاز زائر به عتبات انجام شده است.