شناسهٔ خبر: 116686 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی اجرای طرح اربعین تا بیستم ماه جاری انجام شد:

اعزام بیش از ۴ هزار زائر خراسان شمالی با ناوگان عمومی مسافری به مرز مهران

اعزام زائران ۴ هزار و ۳۹۷ زائر از مبادی شهرستان های خراسان شمالی با ۱۵۸ دستگاه ناوگان عمومی مسافری طی اجرای طرح اربعین تا بیست و یکم ماه جاری به مرز مهران اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: همچنین در این مدت ۴ هزار و ۶۷۲ دستگاه وسیله نقلیه شخصی از خراسان شمالی به مقصد مرزهای شش گانه ای که برای ورود زائران حسینی به خاک عراق پیش بینی شده است تردد کردند که از این تعداد، مقصد ۷۸ درصد مرز مهران، ۱۰ درصد مرز خسروی، ۴ درصد مرز تمرچین، ۳ درصد چذابه، ۲ درصد شلمچه و یک درصد باشماق بوده است.

محمد مشتری افزود: اوج بازگشت زائران اربعین حسینی استان، ۲۳ شهریور ماه است و به همین منظور ۵ تیم از این اداره کل به مرز مهران اعزام شده اند تا هماهنگی های لازم را برای تامین اتوبوس زائران انجام دهند.

وی اظهارکرد: سامانه ۲۰۰۰۱۴۱ برای نخستین بار از سوی سازمان ایجاد شده است تا زائران حسینی پس از خاتمه زیارت در خاک عراق به این سامانه پیامک بدهند و پایان سفر خود را اعلام کنند تا همکاران ما که در مرز مهران حضور دارند وسیله نقلیه را در کمترین زمان تهیه کنند.

وی ادامه داد: زائران می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق میز پاسخگویی و رسیدگی به شکایات زائران اربعین حسینی مستقر در پایانه های عمومی مسافری و سامانه تلفنی ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان، اطلاع دهند.