شناسهٔ خبر: 116715 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای اقدام سریع بازگشت زائران اربعین صورت گرفت؛

اعزام ۲۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و ۵۰ نفر نیروی راهدار به مرزهای شلمچه و مهران

اعزام 20  دستگاه ماشين آلات راهداري و 50 نفر نيروي راهدار به مرزهاي شلمچه و مهران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان از اعزام ۲۰ دستگاه ماشین آلات راهداری سبک و سنگین به مرز های شلمچه و مهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، احسان عراقی زاده هدف از اعزام ماشین آلات راهداری و نیروهای راهداری را خدمت رسانی در زمینه مدیریت در تسریع بازگشت زائران اربعین حسینی بوسیله ناوگان حمل و نقل مسافربری جاده ای ازپایانه های مرزی شلمچه و مهران به مقاصد شهرستان های استان کرمان اعلام کرد و افزود: از تعداد ۲۰ دستگاه ماشین آلات مذکور ۱۰ دستگاه هایلوکس و ۱۰ دستگاه کامیون در قالب ۲۰ تیم در مرز شلمچه به صورت لجستیک و یک تیم به شکل زائریاب در مرز مستقر شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان که در محل پایانه مرزی شلمچه حضور دارد، گفت: راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ما همیشه در دل بحران بوده، از بروز حوادث ناگوار مانند بلایای طبیعی و سیل گرفته تا بحران های حمل و نقلی به عنوان بازوی توانمند مدیریت بحران نقش آفرینی کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به این مطلب که تمام تلاش راهداران اعزامی در تیم های خدمات رسان، تامین ناوگان مسافربری مورد نیاز برای بازگشت زائران اربعین حسینی با اولویت ایمنی سفر درکمترین زمان ممکن است ، افزود: از ابتدای طرح اعزام زائران اربعین حسینی تا ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۱، حدود ۶۶۰ سفر بوسیله ناوگان اتوبوسی از پایانه های مسافربری استان به مقصد گذرگاه های مرزی شلمچه، چذابه و مهران انجام شده که حدود ۹۰ درصد این سفر ها به مرز شلمچه بوده است.

عراقی زاده یادآور شد: از ۶۶۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی که در ایام اربعین به مرزهای عراق اعزام شدند ۱۳۰ دستگاه با حدود ۴ هزار و ۱۰۰ مسافر به استان کرمان برگشت داده شده اند.