شناسهٔ خبر: 116737 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان:

واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در ٨ شهر به شکل یک طبقه احداث می شود

شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از امتیاز ویژه در برخی از شهرهای حوزه استحفاظی  برای طراحی واحدهای مسکونی در نهضت ملی مسکن به صورت یک طیقه ویژه متقاضیان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از امتیاز ویژه در برخی از شهرهای حوزه استحفاظی  برای طراحی واحدهای مسکونی در نهضت ملی مسکن به صورت یک طیقه ویژه متقاضیان خبر داد.

شبانی با بیان اینکه تامین زمین و همکاری دستگاه های ذیربط در برخی از شهرها به شکل مطلوبی دنبال شد، افزود: توانستیم با مجوز های صادره از وزارت متبوع، امتیاز ویژه جهت ساخت منازل مسکونی یک طبقه در قالب این طرح را در دستور کار قرار دهیم.

وی گفت: سبک زندگی و فرهنگ مردم منطقه که عمدتاً در منازل ویلایی سکونت دارند موجب شد پس از تامین زمین کافی به میزان متقاضیان واجد شرایط در شهرهای عماد شهر، لطیفی، بیرم، علامرودشت، اشکنان، فال، خوزی و گله دار واحدهای مسکونی متقاضیان این شهرها به صورت یک طبقه طراحی و احداث شود.

شبانی یادآور شد : در صورت فراهم شدن اراضی و همکاری توسط دستگاه های ذیربط در هر یک از شهرها جهت شناسایی و تامین زمین مطلوب، این ظرفیت وجود دارد تا اداره کل راه و شهرسازی لارستان از اختیارات قانونی خود جهت این امتیاز ویژه در سایر شهرها استفاده نماید.  

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تصریح کرد : توافق با مالکین مستثنیات دارای اراضی در شهرهایی که با کمبود زمین مواجه هستیم و به ویژه شهر لار جهت استفاده در نهضت ملی مسکن از دیگر امتیازات ویژه محسوب می شود .

شبانی ادامه داد : در صورت توافق با مالکین مستثنیات، این اداره کل آمادگی دارد از زمین های مطلوب استفاده و اقدامات قانونی نسبت به الحاق این اراضی به محدوده و حریم شهر را در راستای مقررات سازمان ملی زمین و مسکن به شکل قانونی جهت بهره برداری در نهضت ملی مسکن انجام دهد.

وی در پایان گفت : بستر فراهم شده در خصوص الحاق به حریم و محدوده شهر فرصت مغتنمی است و منافع مالکین در این توافق تامین خواهد شد.