شناسهٔ خبر: 116740 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال تحصیلی جدید؛

طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه در ۲۰ مدرسه استان قزوین اجرا می‌شود

طرح ایمنی‌سازی مدارس حاشیه راه معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از اجرای طرح ایمن‌سازی در ۲۰ مدرسه حاشیه راه‌های استان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(رهداری قزوین)، علیرضا معیری‌پور گفت: تامین و ارتقای ایمنی رفت و آمد دانش آموزان، هدف اصلی از اجرای این طرح است که ضمن اجرای  برنامه های فرهنگی، در قالب ایمن‌سازی فیزیکی همچون اجرای سرعتکاه، خط‌کشی عابر پیاده به صورت دوجزئی، اجرای شیارهای لرزاننده و نصب بازتاب‌های نوری اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد:بدون تردید آموزش قوانین ترافیکی به دانش‌آموزان نقشی اثرگذار در تعمیق یادگیری و انتقال آن به خانواده‌ها داشته و در آینده نیز تاثیر خود را در زمینه ارتقای ایمنی حمل و نقل خواهد گذاشت.

معیری‌پور گفت:در سال گذشته با اجرای این طرح در مدارس حاشیه راه‌های استان در مجموع  هزار و ۱۷ قلم انواع لوازم فرهنگی و ایمنی در بین  دانش آموزان مدارس تحت پوشش توزیع شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:در سال جاری نیز این طرح قرار است در صورت تامین اعتبارات در ۲۰ مدرسه حاشیه راه استان با اولویت ایمن‌سازی فیزیکی این مدارس اجرا شود.