شناسهٔ خبر: 116800 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی تاکید کرد:

آموزش پدافند غیر عامل به دستگاه های اجرایی و خدمات رسان ضروری است

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی بر آموزش پدافند غیر عامل به دستگاههای اجرایی و خدمات رسان و کلیه اعضای کارگروه حمل و نقل و جابجایی استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، اولین جلسه کارگروه حمل و نقل و جابجایی استان با موضوع دستورالعمل جدید اجرایی پدافند غیر عامل استان‌ها و با حضور معاون حمل و نقل ، معاون راهداری ، مسئول مدیریت بحران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی و شرکت سایر اعضای کارگروه در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

فروغ فاریابی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در این جلسه با تاکید بر بحث آموزش پدافند غیر عامل برای اعضای این کارگروه گفت : آموزش این حوزه و شناخت موارد و نمونه های تجربه شده در کشور های مختلف و نیز مصادیق عینی و واقعی در وضعیت حمل و نقل و جابجایی در بحران ها تاثیر بسزایی در تصمیم گیری ها و مقابله با حوادث، سوانح و مخاطرات احتمالی خواهد داشت.

وی گفت: برای شناخت و همکاری کامل لازم است ادارات ذینفع نماینده دائمی و ثابت برای کارگروه معرفی کنند تا در تصمیم گیری ها با اطلاعات کامل اعضا، کارها به نحو احسن پیش برود.

فاریابی ادامه داد: شناخت پدافند غیر عامل در حمل و نقل از اهمیت ویژه ای برخوردار است که نمونه آن را می‌توان در بحث جابجایی زائران اربعین حسینی ( ع ) و آشنایی با مخاطرات احتمالی و مقابله با آن برای ایمنی تردد و آسایش زائران مشاهده کرد.