شناسهٔ خبر: 116802 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

۹۷ درصد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن قم پالایش شده اند

پروژه نهضت ملی مسکن قم مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: از مجموع کل متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن بیش از یکصد و ۲۴ هزار نفر تاکنون پالایش شده اند که این عدد حدود ۹۷ درصد ثبت نام شدگان را در بر می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، محمد صادقی ضمن اعلام خبر فوق افزود: مابقی ثبت نام کنندگان و متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تا آخر شهریورماه پالایش و تعیین تکلیف خواهند شد.

وی توضیح داد: این تعداد حدود سه هزار نفر هستند که به دلیل نواقص مدارک، فرم ج و...نیاز به بررسی مجدد دارند و امیدواریم تا آخر تابستان این تعداد اندک نیز تعیین تکلیف شوند.

وی خاطر نشان کرد: دو گروه از متقاضیانی که نسبت به بارگذاری مدارک و واریز وجه آورده اولیه در موعد اعلامی اقدام نکرده باشند در سامانه رد درخواست شده اند.

صادقی گفت: تاکنون ۸۵۰۰ (هفت درصد) متقاضی طرح نهضت ملی در استان قم از ادامه کار انصراف داده اند.

وی با اشاره به تأمین زمین اراضی طرح نهضت ملی در محدوده شهر قم توضیح داد: از مجموع کل متقاضیان حائز شرایط با احتساب اراضی داخل پردیسان و ۵۶۰ هکتاری تا کنون و در مجموع برای ۴۰ هزار متقاضی تأمین زمین انجام شده است.

وی تصریح کرد: برای بیش از ۲۵ هزار متقاضی تایید نهایی شده در سامانه، اراضی برای ساخت واحدهای مسکونی وجود ندارد که می بایست از ظرفیت اراضی واگذاری مهلت سپری شده و حبس شده توسط موسسات استفاده کرد.

صادقی افزود: در این خصوص گزارشی از آخرین وضعیت اراضی مذکور به مقام عالی استان و وزارت ارسال شده است تا نسبت به آزادسازی و تحویل به اداره کل راه و شهرسازی استان دستور لازم صادر شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم آورده اولیه را مورد توجه قرار داد و گفت: آورده اولیه طرح نهضت ملی مسکن چهل میلیون تومان است و تمامی متقاضیانی که پیش از این نسبت به واریز ۲۰ میلیون تومان علی الحساب اقدام کرده اند تا نیمه مهرماه پیامک تکمیل آورده اولیه را دریافت خواهند کرد.