شناسهٔ خبر: 116815 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

جابه‌جایی بیش از ۱۵هزار و ۳۰۰ زائر اربعین حسینی در استان بوشهر/ استقرار راهداران بوشهری در مرز شلمچه

آمادگی ۱۰۰درصدی ناوگان حمل و نقل لرستان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۳۴۴ زائر و استقرار راهداران بوشهری در مرز شلمچه خبر داد.

عبدالکریم اخترشناس، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از جابه‌جایی بیش از ۱۵ هزار و ۳۰۰ زائر در این استان خبر داد و گفت: تا ۲۲ شهریورماه ۱۵ هزار و ۳۴۴ زائر با ۷۳۵ سفر به سمت مرزها و بالعکس جابه‌جا شدند.

وی از آمادگی این اداره کل به منظور بازگشت زائران اربعین حسینی خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه پیک اعزام‌ها به حداقلِ خود رسیده است، نیروهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر به همراه کانکس اعزامی در شلمچه مستقر هستند و روز گذشته نیز ۴۷ دستگاه زائران استان بوشهر را از مرز شلمچه به استان منتقل کرد.

اخترشناس خاطرنشان کرد:‌ با توجه به دستورالعمل‌های ستاد مرکزی اربعین، استقرار میز خدمت و رسیدگی به شکایات در پایانه‌ها تخلفی مشاهده نشد و شکایاتی نیز به ثبت نرسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در پایان به زائرانی که قصد بازگشت به کشور را دارند توصیه کرد بازگشت خود را به روز اربعین موکول نکنند و تاکید کرد: زائران پیش از اربعین خود را به پایانه‌های مرزی برسانند تا بتوان برنامه‌های درنظر گرفته شده برای بازگشت آنان را عملیاتی کرد و در زمان بازگشت از عراق از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱، مرز ورودی خود را اعلام کنند تا برنامه‌ریزی برای اعزام ناوگان حمل و نقل به مرزها آنگونه که باید صورت گیرد.