شناسهٔ خبر: 116830 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

تشکیل کارگروه برنامه هفتم توسعه در سازمان بنادر و دریانوردی/ پهلوگیری دو کشتی حامل ۱۰۰ هزار تن گندم و ۶۰ هزار تن ذرت در بندر امام (ره)/ رشد ۲۰۰ درصدی ترانزیت خارجی در بندر بوشهر

بنادر تشکیل کارگروه برنامه هفتم توسعه در سازمان بنادر و دریانوردی، اعلام پهلوگیری دو کشتی حامل ۱۰۰ هزار تن گندم و ۶۰ هزار تن ذرت در بندر امام (ره) و رشد ۲۰۰ درصدی ترانزیت خارجی در بندر بوشهر، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل دریایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

پهلوگیری کشتی ۱۰۰ هزار تنی حامل گندم در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)

با ورود یک فروند کشتی ۱۰۰ هزارتنی حامل گندم در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) عملیات تخلیه فوری آن در شرایط ایمن به منظور تسریع در روند ارسال کالاهای اساسی به مبادی مصرف آغاز شد.

آغاز ترانزیت خودرو در بندر شهید باهنر بعد از وقفه چندساله

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: بعد از چندسال وقفه، ترانزیت خودرو از مبدا کشور امارات از طریق این بندر به مقصد کشورهای آسیای میانه و عراق آغاز شد.

بخشی از اختیارات سازمان بنادر در حوزه صدور مجوزهای قانونی کشتی‌ها به بنادر واگذار شد

سرپرست اداره‌کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: به منظور تمر کززدایی و تکریم مالکان و بهره‌برداران کشتی‌ها و کاهش مراجعات حضوری و حذف بروکراسی‌های زمان‌بر، بخشی از اختیارات سازمان مرکزی در حوزه‌ صدور مجوزهای قانونی برای کشتی‌های تحت پرچم ایران به ادارات بازرسی و ثبت شناورهای بنادر تابعه تفویض شد.

توسعه زیرساخت‌های دریایی هرمزگان با هدف ارتقا کیفی و ایمنی گردشگری و مسافری

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در این استان با هدف ارتقا کیفی و ایمنی مسافری و گردشگری دریایی خبر داد.

رشد ۲۰۰ درصدی ترانزیت خارجی در بندر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: در پنج ماهه نخست امسال ترانزیت خارجی در بندر بوشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.

پهلوگیری یک فروند کشتی حامل ۶۰ هزار تن ذرت در بندر امام (ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان اعلام کرد: یک فروند کشتی حامل ۶۰ هزار تن ذرت در بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفت.

ثبت ۳۸ مورد آلودگی دریایی در آب‌های بوشهر از ابتدای سال جاری تاکنون

در نیمه نخست امسال ۳۸ مورد آلودگی نفتی در آب‌های استان رخ داده که در آخرین مورد، سواحل مناطق جنوبی استان تحت تاثیر عملیات نفتی کشورهای همسایه آلوده شده است.

تشکیل کارگروه برنامه هفتم توسعه در سازمان بنادر و دریانوردی

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تشکیل کارگروه برنامه هفتم توسعه در این سازمان با هدف تدوین یک سند جامع با همفکری ارگان‌ های دریایی خبر داد.

بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی در مورد وضعیت خدمه ۲ کشتی یونانی که محموله آنها در ایران توقیف شده است

سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای درخصوص آخرین وضعیت محموله توقیف شده ۲ فروند کشتی تانکر Delta Poseidon و Prudent Warrior و خدمه آنها توضیحاتی ارائه کرد.