شناسهٔ خبر: 116833 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه:

تسهیل تردد زوار عتبات و عالیات، اولویت اجرای پروژه های راهسازی استان است

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه: مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، اولویت اجرای پروژه های حوزه ساخت و توسعه راه های این دستگاه اجرایی را، تسهیل و ایمن سازی تردد زائرین عتبات و عالیات معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( کرمانشاه)، مهرداد آهکی تصریح کرد: از سالهای گذشته، نسبت به اجرای پروژه های ساخت راه های حوزه استحفاظی استان با هدف تسهیل تردد زائرین اقدام شده تا جایی که ارزش  کنونی عملیات انجام شده بالغ بر ۴۵۰۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

وی تصریح کرد: در یکسال گذشته نظر به تاکید استاندار و وزارت راه و شهرسازی، این مهم با جدیت بیشتر پیگیری و حاصل آن حذف مقطع پر خطر حبیبوند در انتهای گردنه پاطاق به سمت شهر سرپل ذهاب و همچنین احداث تقاطع غیر همسطح در محل مذکور بوده است.

آهکی در تکمیل معرفی اقدامات انجام شده افزود: عملیات اجرای مسیر سرپل ذهاب به خسروی، تقاطع امام حسین (نصرآباد) و ۴/۵ کیلومتر از انتهای کمربندی قصرشیرین با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۹۷ درصد در دست بهره برداری است که بلافاصله با کم شدن ترافیک حاصل از تردد زوار اربعینی ۱۰۰ درصد عملیات به بهره برداری خواهد رسید.

آهکی گفت: تا حصول پیشرفت کامل تقاطع امام حسین(نصرآباد)، همچنین قطعه مذکور از سرپل ذهاب به خسروی، عملیات اجرایی بی وقفه تداوم خواهد داشت.

ارزش اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در یک سال گذشته به منظور تسهیل تردد زائرین عتبات و عالیات حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.