شناسهٔ خبر: 116855 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد:

اعزام و پذیرش بیش از ۳۰ هزار زائر اربعین حسینی از ۱۶ فرودگاه کشور

غلامرضا رستمیان مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اعزام و پذیرش ۳۰ هزار و ۹۹۲ زائر اربعین حسینی از ۱۶ فرودگاه تحت مالکیت این شرکت از ۱۵ تا ۲۲ شهریور ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا رستمیان مشاور مدیرعامل در امور اجرایی فرودگاه‌ها و مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از اعزام و پذیرش ۳۰ هزار و ۹۹۲ زائر اربعین حسینی از ۱۶ فرودگاه تحت مالکیت این شرکت از ۱۵ تا ۲۲ شهریور ماه خبر داد.

رستمیان با اعلام این خبر گفت: از ۱۵ شهریور تاکون مجوز ۸۶۶ پرواز ورودی و خروجی برای انجام پروازهای اربعین از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران صادر شده است و بر این اساس فرودگاه‌های مشهد، اصفهان، مهرآباد، اردبیل، اراک، بندرعباس، تبریز، رشت، ساری، شاهرود، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، لامرد و یزد میزبان زائران اربعین حسینی بوده اند.

وی افزود: در مدت مذکور ۱۲۴ پرواز ورودی و ۱۲۴ پرواز خروجی انجام شده است و طی آن ۱۸ هزار و ۶۴۲ زائر اعزام و ۱۲ هزار و ۳۵۰ نفر پذیرش شده اند.

رستمیان همچنین گفت: فرودگاه‌های لارستان و ارومیه نیز در روزهای آتی به جمع فرودگاه‌های میزبان در اربعین حسینی می پیوندند.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: فرودگاه مشهد با انجام ۱۰۹ پرواز و اعزام و پذیرش بیش از ۱۶ هزار زائر بیشترین سهم را در عملیات اربعین داشته است.