شناسهٔ خبر: 116879 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

وزش باد شدید در استان‌های ایلام و خوزستان/ بارش پراکنده باران و احتمال وقوع گرد و خاک در استان تهران

بارش باران کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در استان‌های ایلام و خوزستان و بارش پراکنده باران و احتمال وقوع گرد و خاک در استان تهران خبر داد.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، برای امروز پنجشنبه، ۲۴ شهریورماه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد را پیش‌بینی کرد و گفت: این وضعیت با کاهش محسوس شش تا ۱۰ درجه‌ای دما همراه است.

وی با بیان اینکه برای فردا و پس فردا، جمعه و شنبه، استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق کشور بارش پراکنده باران را شاهد هستند، عنوان کرد: طی سه روز آینده نیز در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و ارتفاعات شمال استان هرمزگان در ساعات پس از ظهر و اوایل شب افزایش ابر را خواهیم داشت. 

کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار پراکنده و احتمال رعد و برق برای مناطق مذکور خبر داد و گفت: طی سه روز آینده نوار شرقی کشور، برخی نواحی از مرکز و استان‌های ایلام و خوزستان باد شدید خواهند داشت که در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را به همراه دارد.

به گفته نقشینه، طی دو روز آینده دریای خزر، خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود.

وی وضعیت جوی استان تهران را تشریح کرد و گفت: امروز برای مناطق مرتفع تهران در شهرهایی همچون آبعلی، دماوند و فیروزکوه در بعضی ساعات بارش پراکنده خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: از اواسط روز آسمان تهران نیمه ابری خواهد شد و گاهی وزش باد شدید می شود که احتمال وقوع گرد و خاک به ویژه برای مناطق جنوب تهران وجود دارد؛ همچنین بیشینه دمای پایتخت امروز ۳۴ درجه و فردا به ۳۲ درجه می رسد.