شناسهٔ خبر: 116882 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت:

ناوگان چهارمحال و بختیاری برای بازگشت زائران اربعین بسیج شد

بازگشت زوار از پایانه مرزی خسروی رییس اداره مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰۰ درصد ظرفیت ناوگان اتوبوس استان برای بازگشت زائران اربعین به سمت مرزهای کشور بسیج شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری) رییس اداره مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با تصمیم وزارت کشور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تمامی مقاصد و سفرهای داخلی توسط ناوگان اتوبوس تعطیل شده است و تمامی ظرفیت برای بازگشت زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای با کشور عراق اعزام شده است.

اصغر رحیمی گفت : این برنامه تا ۳۱ شهریور ادامه دارد و افرادی که سفر ضروری به دیگر مقاصد کشور دارند می‌توانند از خطوط سواری و یا خودروی شخصی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر ناوگان اتوبوس استان به سبب شلوغی در مرز مهران به این سمت اعزام شده است چرا که مرز مهران به کربلا نزدیک است و بیشتر زائران ترجیح می‌دهند که از این مرز عبور کنند.

رحیمی به نرخ مصوب بلیت ناوگان حمل و نقل استان برای سفر برگشت از اربعین نیز اشاره کرد و گفت: نرخ بلیت از شهرکرد به مقصد مهران با اتوبوس ۴۴ نفره  ۲۵۶ هزار تومان، با اتوبوس ۳۲ نفره ۳۱۳ هزار تومان و با اتوبوس ۲۵ نفره ۳۷۳ هزار تومان است و این نرخ برای مقصد شلمچه به ترتیب ۲۰۰ ، ۲۷۵ و ۳۲۷ هزار تومان است.

رییس اداره مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: نرخ بلیت به مقصد چزابه نیز با اتوبوس ۴۴ نفره  ۱۹۶ هزار تومان، با اتوبوس ۳۲ نفره ۲۷۵ هزار تومان و با اتوبوس ۲۵ نفره ۲۸۷هزار تومان است.

همه ساله جمعیت چند میلیونی از سراسر جهان در ایام اربعین شهادت سید و سالار شهیدان به عراق عزیمت می‌کنند و مسیر نجف تا کربلا را به صورت پیاده طی می‌کنند.