شناسهٔ خبر: 116895 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سلماس :

بهسازی و آسفالت راههای روستایی سلماس، گام بزرگی برای محرومیت زدایی بخش کوهسار این شهرستان

بهسازی و آسفالت راههای روستایی سلماس رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سلماس بهسازی و آسفالت راههای روستایی این شهرستان را گام بزرگی برای محرومیت زدایی بخش کوهسار عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، بهنام اصغری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سلماس گفت :چ پروژه بهسازی و آسفالت ادامه مسیر ماته خرپه، کهریز، اسبشه، گرماویچ و شناتال به طول ۱۱ کیلومتر با مبلغ قرارداد بالغ بر ۶۱ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال اجرا بوده که تاکنون ۷ کیلومتر از این محور آسفالت شده و مابقی آن نیز تا پایان فصل کاری سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی افزود : محور داراب - دلزی نیز به طول ۱۰ کیلومتر در قالب دو فاز اجرا می‌شود ،  فاز اول آن به طول ۴ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و مبلغ قرارداد بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال و فاز دوم این محور نیز به طول ۶ کیلومتر و با مبلغ قرارداد ۱۵۰ میلیارد ریال، با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال اجرا است.

اصغری گفت: راههای روستایی گبرآباد، چوپانلو و خورخورا نیز از دیگر محورهای در دست اجرای اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سلماس هستند که با برنامه ریزی تدوین شده استانی تا پایان فصل کاری امسال به اتمام خواهند رسید.

وی اذعان داشت : از ابتدای سال جاری و در ادامه محرومیت زدایی راههای روستایی شهرستان سلماس، بهسازی و آسفالت مسیرهای ارتباطی اخیان، همت آباد و همچنین روکش آسفالت سه راهی آغ زیارت تا انتهای استحفاظی شهرستان به سمت قره باغ و بخشی از مسیر اصلی سلماس - ارومیه و راه روستایی سرنق به زاویه جیک نیز مجموعا به طول ۱۲ کیلومتر به اتمام رسیده است.

گفتنی است در سال جاری در مجموع ۳۷ کیلومتر پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی در شهرستان سلماس اجرا خواهد شد و با اتمام این طرح های بهسازی و آسفالت، اهالی ۲۵ روستای شهرستان از نعمت آسفالت بهره مند خواهند شد.