شناسهٔ خبر: 116910 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

رگبار پراکنده و رعد و برق در برخی از استان‌ها/وزش بادهای شدید در نوار شرقی و جنوب غرب کشور

باران تابستانی کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار پراکنده و رعد و برق در برخی از استان‌ها و وزش بادهای شدید در نوار شرقی و جنوب غرب کشور خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جریان تشریح آخرین وضعیت جوی کشور برای سه روز آینده در برخی از استان‌های مناطق ساحلی خزر و ارتفاعات استان البرز مرکزی بارش پراکنده را پیش بینی کرد و گفت: طی چند روز آینده برای پس از ظهرها و شب‌ها در دامنه و ارتفاعات واقع در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان رگبار پراکنده باران و رعد و برق نیز دور از انتظار نیست.

وی از روند کاهش دما در برخی از مناطق خبر داد و اعلام کرد: امروز در استان اردبیل و استان‌های ساحلی خزر روند کاهش دما تداوم دارد، اما از فردا، شنبه، ۲۶ شهریور ماه، به تدریج افزایش دما را در این مناطق خواهیم داشت.

گودرزی با تاکید براینکه برای سه روز آینده در نوار شرقی و جنوب غرب کشور وزش بادهای شدید را شاهد هستیم، عنوان کرد: این پدیده در مناطق مستعدی همچون زابل سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

به گفته وی، امروز دریای خزر و برای دو روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران را برای امروز کمی ابری پیش‌بینی کرد و گفت: پایتخت امروز وزش باد را تجربه می‌کند و بیشینه دما در تهران به ۳۲ درجه بالای صفر می‌رسد.