شناسهٔ خبر: 117074 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تا نیمه شهریورماه ۱۴۰۱ انجام گرفت؛

جابه‌جایی بیش از یک میلیون نفر مسافر و گردشگر در بنادر شرق هرمزگان/ بندر شهید حقانی پرترددترین پایانه مسافری دریایی کشور

گردشگری دریایی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از جابه‌جایی بیش از یک میلیون نفر مسافر و گردشگر در پایانه‌های مسافری شرق هرمزگان تا نیمه شهریورماه خبر داد.

حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه تا نیمه شهریور ماه سال جاری، یک میلیون و ۱۵۷ هزار و ۹۹۰ نفر مسافر و گردشگر در بنادر مسافری شرق هرمزگان جابه جا شده‌اند، گفت: مسیرهای سه گانه مرکز استان (بندر شهید حقانی، بندر شهید ذاکری و هرمز) بیشترین تردد را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: بندر شهید حقانی با جابه‌جایی یک میلیون و ۱۴۹ هزار و ۱۳۲ نفر مسافر و گردشگر از میان بنادر مسافری در شرق استان، بیشترین میزان را با رشد ۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده و پرترددترین پایانه مسافری دریایی کشور و استان بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان افزود: بندر شهید باهنر که در مسیر مسافری بین‌المللی به بندر شارجه پس از وقفه آن هم به دلیل شرایط متاثر از ویروس کرونا از ابتدای سال فعالیت خود را از سر گرفته، طی این مدت با جابه‌جایی ۸۸۵۸ نفر مسافر و گردشگر رتبه دوم را در بین بنادر مسافری شرق هرمزگان داشته است.

محمدحسینی تختی بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی و استفاده از ماسک در پایانه‌های مسافری دریایی کشور تاکید کرد و گفت: تردد در کلیه اماکن و شناورها منوط به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

یادآوری می‌شود، بنادر شرق هرمزگان جزء بنادر چندمنظوره هستند که در زمینه تجاری و مسافری بین المللی و داخلی فعالیت دارند.